אמנם שירות ה-eSIM הושק בקול תרועה רמה במהלך פברואר אצל כל החברות בשוק, אבל נראה שמהומה רבה על לא מאומה. מגמת הניודים בסלולר דווקא ירדה למרות כל החששות והתיאוריות שהשירות יגביר את התחרות בשוק. בשורה התחתונה ה-eSIM לא מעניין את הציבור בכל הקשור למעבר בין חברות בשוק המקומי, ולגבי הנדידה הבינלאומית מוקדם מדי להגיד האם הוא ישנה משהו, ובכל מקרה נראה שסף הגירוי של הציבור בשוק הסלולרי בישראל מאוד גבוה והוא כבר לא מתרגש מחידוש שנתפס כלא מהותי. יחד עם זאת נדגיש כי אנחנו בשירות שהושק באמצע החודש וצריך להיזהר מלקבוע מסמרות לגבי המשך המגמה.
אז מה היה לנו שם? אחרי שבחודש ינואר נרשם גידול בהיקף הניודים הכולל בסלולר בהשוואה לדצמבר (מ-125 אלף ל-142 אלף), שוב נרשמת ירידה בניודים בפברואר לכ-127 אלף בסך הכל. השינוי הבולט בניודים הוא החזרה של פרטנר לניוד חיובי אחרי מספר חודשים רצופים שהחברה איבדה לקוחות. אמנם מדובר במספרים מאוד נמוכים של כ-140 לקוחות בלבד אבל גם זה משהו. הוט מובייל מסיימת את פברואר כשהיא מאבדת 2,500 לקוחות, wecom מאבדת 500 לקוחות, אחרי שרשמה מגמה חיובית בחודשי המלחמה בעקבות הקמפיין שהדגיש את היתרון שיש לה עם שירות ה-eSIM. פלאפון שהייתה הראשונה שטלטלה את השוק עם ההכרזה על השקת ה-eSIM מסיימת את החודש עם גיוס חיובי של 550 לקוחות חדשים, וסלקום שמדווחת על הניודים כקבוצה הכוללת את גולן טלקום לאחר שהושלם המיזוג המלא בין החברות, רושמת ירידה בניודים של 850 לקוחות, ואי אפשר לדעת האם מדובר בלקוחות גולן או שלה. בגזרת המפעילים הווירטואליים רמי לוי צירף 620 לקוחות ו-019 מובייל מסיימת עם 1,350 לקוחות חדשים.

















השירות רק הושק, ואצל חלק מהספקיות גם לא ניתן לעבור ל-eSIM אונליין אלא יש צורך להתקשר למוקד הטלפוני.
תוסיף לזה את העובדה שלרוב האנשים אין מכשיר תומך eSIM, וההתרעמות בכתבה על חוסר התחרות שזה ייצר תריאה עוד יותר מגוכחת.
לטווח הארוך, זה בהחלט יגביר את התחרות.
צודק רום כתבה חובבנית במקרה הטוב וכתבה בשירות חברת הסלוחר במקרה הרע…
כעבודת באחת החברות הגדולות יש כמה בעיות הראשונה היא שההבדלים במחירי החבילות בין רוב החברות זניחים .להוציא חבילות מאוד צרות כמו זאת של 019 .
חוץ מזה לרוב הלקוחות עוד אין מכשיר תומך esim לי אישית יצא לדבר עם לקוח שביקש לעבור לesim והתברר ששני המכשירים פשוט לא תומכים.
רוב הלקוחות שמאיימים לנייד עושים את זה בשביל הבדלים של שקלים בודדים והרבה פעמים גם חוזרים כעבור כמה ימים כי החבילה בחברה שאליה נידו לא מספיקה להם או לא מכילה את כל השירותים שהיו להם קודם.
ההפרש בין הספקיות שקלים בודדים ,אבל בחו"ל המחיר 10% לעומת מחיר נדידה מספק ישראלי . נגמרה החגיגה
זה לא משנה כמה ניודים יש. ממילא מרבית הצביור בכלל לא מבין או יודע את יתרונות ה אי סים כי אף אחד לא מנס האפילו להסביר לו. כולל משרד התקשורת.
. האירוע מוכיח שוב ושוב שמשרד התקשורת (כמו גם משרדי ממשלה אחרים) צריכים לדרוס בכל הכוח כל חברה או ו גוף שמנסה לבלום קידום וחדשנות מחשש שזה יפגע בעסקיו כשזה בא על חשבון הציבור. לדרוס לרמוס ולקנוס במליונים . הרהב מליונים באמצעי התרעה. רק כשזה כואב להם זה עובד טוב.
מעבר ל esim בישראל מאוד מוצלח, אנו ישראלים בקצור לא פראיירים. לכן מעבר ל esim יגדל ויגדל עד שסים פיזי לא יהיה קיים בישראל בעוד כמה שנים.