בית המשפט המחוזי בירושלים דחה אמש את עתירת חברת פלאפון בעניין מכרז החשב הכללי (חשכ"ל), כך נודע ל"זמן אוויר". משמעות ההחלטה היא שהמכרז צפוי לצאת לדרך בקרוב, אם כי ייתכן שפלאפון תבחר להגיש עתירה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ.
השבוע דווח כי פלאפון דרשה מבית המשפט להכריע בעתירתה, לאחר שדחתה הצעה למשוך אותה. סירובה של החברה למשוך את העתירה העלה השערות בדבר כוונתה לפנות לבג"ץ, ואכן, אמש דחה בית המשפט את טענותיה.
במוקד העתירה עמדה טענת פלאפון כי המכרז אינו שוויוני ופוגע בזכויותיה הקנייניות על התשתיות הסלולריות שהתקינה במשרדי הממשלה השונים מאז שנת 2004, בתקופה שבה שימשה כספקית הסלולר הבלעדית של המדינה. מנגד, המדינה טענה כי פלאפון קיבלה לאורך השנים תמורה מלאה עבור תשתיות אלה.
בתגובה להחלטה, הודיעה פלאפון כי בכוונתה לפרק את התשתיות במקרה שלא תזכה במכרז – או בחלק משמעותי ממנו, שכן המכרז מיועד לשני ספקים בחלוקה של 60-40 אחוזים – אלא אם תקבל פיצוי מלא בגין התשתיות.
חשוב לציין כי מכרז הסלולר של החשכ"ל נחשב למכרז הגדול ביותר במדינה, והוא כולל אספקת ציוד קצה למאות אלפי עובדי מדינה וגמלאים. המכרז צפוי להשפיע משמעותית על שוק התקשורת הסלולרית בישראל ולהגביר את התחרות בתחום שירותי הסלולר למגזר הציבורי.
















