המעברים בין המפעילים בשוק הסלולר ברבעון הראשון של השנה מחזקים את העובדה שהתחרות בשוק הסלולר מושפעת חזק מהמפעילים הוירטואליים ומשחקני המחיר. מהמספרים עולה שדווקא המפעיל הוירטואלי רמי לוי, מוביל בטבלת הניודים ברבעון ולא בפער קטן. לוי צירף ברבעון הראשון של השנה 12,500 לקוחות חדשים, כאשר אחריו ברשימה ניצבת אקספון השחקנית החדשה מבית חזי בצלאל עם 6,600 ניודים, אחריה ניצבת 019 מובייל עם 4,300 ניודים ברבעון והוט מובייל עם 3,500 לקוחות חדשים שהצטרפו.
הנתון המעניין הוא ששלוש המפעילות הסלולריות הגדולות מסיימות את הרבעון עם מספר שלילי, כלומר יותר לקוחות נטשו אותם מאשר הצטרפו. פלאפון היא החברה עם הנטישה הגבוהה ביותר מבין השלוש והיא מסיימת עם פחות 10,000 לקוחות שעזבו אותה בנטו.
פרטנר אחריה עם נטישה של 7,600 לקוחות (נטו) וסלקום מסיימת עם ניוד שלילי או נטישה של 3,600 לקוחות.
מפעילה וירטואלית שננטשה גם כן בקצב גובר היא Wecom, שמסיימת את הרבעון עם מינוס 5,700 לקוחות, ונראה שלמנכ"ל הנכנס עמי שטרמר מצפה הרבה עבודה.
השחקנית החדשה בשוק, אקספון 018 סיימה את הרבעון כאמור עם גיוס חיובי של 6,200 לקוחות, שזה נתון יפה אך צריך לקחת אותו בזהירות מפני שמדובר בחברה חדשה שמגייסת הרבה לקוחות חדשים ובחודשים הראשונים סביר להניח שפחות תינטש.
מה שמעניין לראות בנתונים הוא את המגמה אצל החברות הגדולות שדווקא הכריזו על העלאת מחיר בתחילת השנה, ובמיוחד סלקום שהובילה את המהלך. בחודש האחרון סלקום ביצעה תיקון וחזרה לגיוס חיובי והיא מסיימת אותו עם 1,500 מצטרפים חדשים. פלאפון מסיימת את החודש עם נטישה של 5,400 לקוחות ופרטנר עם נטישה של 4,500 לקוחות.
הוט מובייל צירפה במרץ 6,000 לקוחות חדשים ורמי לוי 2,600. Wecom סיימה עם מינוס 3,000 ואקספון 018 עם 1,600 מצטרפים חדשים.
















