כ-150 עובדי סלקום הגישו בקשות לפרישה מרצון
ההנהלה מוכנה לאשר בשלב זה רק 40-50 פרישות
הסכם ההבנות שעליו חתמו סלקום וארגון העובדים בתחילת החודש https://zmanavir.co.il/career/30992 בנוגע לפרישה מרצון מתחיל לקבל ביטוי מעשי, אך גם מציף פערים בין הצדדים. על פי הערכות בענף, הצטברו עד כה כ-150 בקשות של עובדים המבקשים לפרוש במסגרת המהלך, בעוד שהנהלת החברה מוכנה להסכים בשלב זה לפרישה של כ-40-50 עובדים בלבד.
הפער בין מספר הבקשות לבין היקף הפרישות שהחברה מוכנה לאשר הפך לנושא מו"מ פעיל בין ההנהלה לוועד העובדים, כאשר ברקע עומד תהליך ההתייעלות שמובילה סלקום.
תקן שמתבטל והנהלה שלא ממהרת לשחרר
גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אחד החסמים המרכזיים נוגע לכך שכל עובד שפורש במסגרת התוכנית מביא לביטול התקן שלו, כחלק מהתחייבות החברה לצמצום מצבת כוח האדם. המשמעות היא שמנהלים נדרשים לשקול היטב כל בקשת פרישה, מתוך הבנה שלא יתאפשר להם למנות עובדים אחרים במקומם.
מצב זה יוצר מתח פנימי, במיוחד ביחידות שבהן עומס העבודה גבוה, ומסביר מדוע ההנהלה נוקטת קו שמרני יותר באישור הבקשות.
ההסכם הרחב יותר נותר בתוקף עד סוף 2026
כזכור, הסכם ההבנות שנחתם בין סלקום, ועד העובדים וההסתדרות כולל שורה של הסכמות רחבות יותר, ובהן מודל עבודה מהבית, עדכון מדיניות רכבי החברה והסדרים בנושא תקציב הרווחה. ההסכם מצורף להסכם הקיבוצי מ-2024 ויישאר בתוקף עד סוף 2026.
במסגרת ההסכם, עובדים בעלי ותק של 42 חודשים ומעלה רשאים להגיש בקשה לפרישה וולונטרית, כאשר בקשות מאושרות מזכות את הפורשים במענק חד-פעמי של עד 15 משכורות.
בגלל שמדובר במו"מ בסלקום נמנעו מלנקוב בעלות הפרישה הצפויה.
















