סלקום ראשונה להכריז על סגירת רשת דור 2 – הרשת תיסגר בעוד חודש
בהתאם למדיניות משרד התקשורת, הודעה על סגירה נקבעת כחודש מראש, ובסלקום בוחרים להקדים מעט את מועד כיבוי דור 2 בשוק
סלקום נערכת להודעה למשרד התקשורת כי בכוונתה לסגור את רשת דור 2 שלה, והמועד הצפוי הוא בעוד חודש. המהלך מגיע כחלק מהמעבר של השוק לדורות מתקדמים יותר, ומתיישב עם המתווה של משרד התקשורת לצמצום הדרגתי של הטכנולוגיות הישנות. במקביל לסגירה המסחרית הרחבה, משרד התקשורת מאפשר להשאיר הפעלה מצומצמת של דור 2 בתחום תדר צר מאוד ב-900 מגה הרץ, באמצעות Guard Band, לצורכי ציוד M2M ותיק – עד 31 בדצמבר 2028, בכפוף להיתר ייעודי. בכל מקרה, נזכיר, משרד התקשורת הבהיר לחברות כי יידרשו לסגור את רשת דור 2 עד 29 במרץ הקרוב כך שסלקום מקדימה במעט את מועד הסגירה וצפוי ש – PHI גם תודיע בקרוב על סגירה.
Guard Band ל-M2M עד סוף 2028
לפי תיקוני הרישיון והמדיניות, ההפעלה החריגה של דור 2 מיועדת רק לציוד M2M ישן וקיים, על רוחב פס מוגבל מאוד (עד כ-1.2 מגה הרץ בכל צד בתחום ה-900), כדי לאפשר רציפות שירותים תפעוליים שנשענים עדיין על GSM.
ההשפעה הישירה של סגירת דור 2 תהיה על מכשירים שפועלים בדור 2 בלבד, ועל חלק ממערכות ותיקות בתחום M2M ו-IoT שלא הוסבו לדורות מתקדמים. לאחר הכיבוי, ציוד כזה עלול להפסיק לבצע שיחות, לשלוח הודעות או להעביר נתונים – תלוי בסוג השירות ובאופן החיבור. לצד זאת, מי שנכלל במסלול החריג של Guard Band צפוי לקבל שירות מצומצם ומוגבל שמיועד לתמיכה בציוד הישן בלבד ולא לשימוש צרכני רגיל.
היערכות מומלצת עכשיו
ללקוחות פרטיים ההיערכות היא מעבר למכשיר תומך דור 4 ומעלה. בארגונים, הדגש הוא מיפוי קווי M2M פעילים והחלפה או הסבה של מודמים, סימים ויחידות תקשורת שמוגבלים ל-2G, כדי להימנע מהפתעות בשטח. במערכות גדולות (מונים, בקרים, מערכות ניטור), גם אחרי החלפת ציוד נדרשות לעתים התאמות הגדרות ותקשורת.
















