PHI הודיעה למשרד התקשורת על סגירת רשת דור 2 – הכיבוי יבוצע ב-29 במרץ
אחרי סלקום, גם PHI מעדכנת על מועד סגירה בהתאם למתווה משרד התקשורת – המהלך מאיץ את ההיערכות של לקוחות פרטיים וארגונים עם ציוד ותיק
חברת PHI הודיעה למשרד התקשורת על כוונתה לסגור את רשת דור 2, כאשר מועד הסגירה שנמסר הוא 29 במרץ. בכך מצטרפת PHI (המשותפת לפרטנר והוט מובייל) למהלך שכבר החל להתגבש בשוק, לאחר שסלקום הקדימה והודיעה על כיבוי דור 2, במסגרת המעבר ההדרגתי של שוק הסלולר בישראל לדורות מתקדמים יותר.
הודעת PHI מיישרת קו עם מדיניות משרד התקשורת לצמצום וסגירה של רשתות ישנות, ובפרט עם הדרישה לסגירת רשת דור 2 עד סוף מרץ. המשמעות היא שהשוק נכנס כעת לשלב ביצועי יותר, שבו ההודעות ללקוחות ולמפעילי מערכות ותיקות הופכות קריטיות כדי למנוע תקלות ושיבושים.
פרטנר הודיעה על הסגירה ללא תנאים, ואילו הוט מובייל הודיעה שהודעתה תלויה בשאלה האם סלקום אכן תסגור את רשת דור 2 שלה, והאם פלאפון וסלקום יפנו את תדר ה – 850 מגה הרץ שהן אמורות לפנות עד סוף מרץ.
אחרי סלקום גם PHI נועלת מועד סגירה
המהלך של PHI מחזק את ההבנה כי סגירת דור 2 אינה עוד יעד רגולטורי תיאורטי, אלא צעד תפעולי מיידי. עבור השוק, מדובר באיתות ברור לכך שההיערכות נדרשת עכשיו – הן ברמת הרשת והן ברמת השירות ללקוחות המחזיקים ציוד ישן.
כמו במקרה של סלקום, גם כאן ההשפעה הישירה תהיה בעיקר על מכשירים שפועלים בדור 2 בלבד, וכן על מערכות M2M ו-IoT ותיקות שלא הוסבו לדורות מתקדמים. ציוד כזה עלול להפסיק לבצע שיחות, לשלוח הודעות או להעביר נתונים לאחר הכיבוי, בהתאם לסוג היישום ואופן החיבור.
Guard Band יישאר למסלול חריג – רק לציוד M2M ותיק
במקביל לסגירה המסחרית הרחבה, מדיניות משרד התקשורת מאפשרת השארת הפעלה מצומצמת מאוד של דור 2 בתחום תדר צר ב-900 מגה הרץ, באמצעות Guard Band, לצורכי ציוד M2M ישן וקיים – עד 31 בדצמבר 2028, בכפוף להיתר ייעודי.
עם זאת, מדובר במסלול חריג ומוגבל מאוד, שאינו מיועד לשימוש צרכני רגיל. לכן לא מדובר בחלופה לרשת דור 2 המסחרית, אלא בפתרון זמני ומצומצם עבור מערכות תפעוליות שטרם הוחלפו.
ללקוחות פרטיים, המשמעות המעשית היא צורך במעבר למכשיר תומך דור 4 ומעלה. בארגונים, הדגש הוא על מיפוי קווי M2M פעילים, בדיקת תאימות של מודמים ויחידות קצה, והסבה של מערכות תפעוליות שעדיין מבוססות על 2G.
הודעת PHI, לצד המהלך של סלקום, מסמנת כי סגירת דור 2 בישראל נכנסת כעת לשלב ההכרעה, ומי שטרם נערך, יידרש להאיץ את המעבר בשבועות הקרובים.
















