משרד התקשורת אישר לסלקום, הוט מובייל ופרטנר לסגור את רשתות דור 2
כפי שנחשף בזמן אוויר, במשרד הסכימו לבקשת המפעילות על רקע הפסקת האש ולאחר הערכת מצב שלפיה סגירת הרשתות לא צפויה לגרום לנזק מהותי. סלקום ופרטנר צפויות לבצע את הסגירה בסוף השבוע, ו-הוט מובייל בתחילת השבוע הבא
משרד התקשורת אישר לסלקום, HOT מובייל ופרטנר לסגור את רשתות דור 2, במהלך שמסמן שלב נוסף בהיפרדות של שוק הסלולר הישראלי מהטכנולוגיות הוותיקות ופינוי המשאבים לטובת רשתות מתקדמות יותר.
כפי שנחשף בזמן אוויר https://zmanavir.co.il/cellular/32233 במשרד התקשורת הסכימו לבקשת הסגירה שהגישו המפעילות, וזאת על רקע הפסקת האש ולאחר הערכת מצב שלפיה לא צפוי להיגרם נזק מהותי כתוצאה מהמהלך. ההחלטה התקבלה לאחר תקופה שבה סוגיית סגירת רשתות הדור הישן נבחנה בזהירות, בין היתר בשל המלחמה, צורכי חירום והחשש מפגיעה במנויים או במכשירים ישנים שעדיין נשענים על רשתות דור 2. לפלאפון אין רשת דור 2. שיחות חירום במכשירי דור 2 או התקנים הפועלים בטכנולוגיה יוחרגו ויוכלו לפעול על רוחב פס מצומצם.
סלקום ופרטנר צפויות לסגור בסוף השבוע
ככל הידוע, סלקום ופרטנר צפויות לסגור את רשתות דור 2 שלהן בסוף השבוע הקרוב, בעוד הוט מובייל צפויה לבצע את הסגירה בתחילת השבוע הבא. מבחינת השוק, מדובר במהלך מתואם מבחינת העיתוי הכללי, אך כל מפעילה תבצע את הסגירה בפועל בהתאם להיערכות הטכנית שלה ולמערכות הרשת שבניהולה.
סגירת דור 2 אינה מהלך סמלי בלבד. מדובר בטכנולוגיה ותיקה מאוד, ששירתה במשך שנים בעיקר שיחות קול, מסרונים ושירותים בסיסיים, אך כיום הפכה לפחות רלוונטית עבור מרבית משתמשי הסלולר. מנגד, המשך תחזוקה של רשתות ישנות גוזל משאבי תדר, ציוד, תפעול ואנרגיה, בשעה שהמפעילות נדרשות להשקיע בפריסת דור 4 ודור 5 ולשפר את איכות הרשתות.

















ומה קורה עם דור 3 בתדר נמוך (850/900)? גם היה אמור להיסגר בסוף אפריל/סוף המלחמה?
נסגר למעט אתרים שנותרו עובדים באישור משרד התקשורת
אני מבולבל, נדמה לי שקראתי כאן שדור 3 לא נסגר אלא נותנים לחברות לעשות את זה וולנטרי, וזה יכול להיות עד 2028. אז בפועל רק דור 2 נסגר. אם דור 3 היה נסגר החברות היו מוציאות הודעה רשמית וזה היה מפורסם באתר הזה לא? אגב חייב לציין שהאתר הזה מקצועי ברמות.
רשתות דור 3נסגרו בתדרים הנמוכים אבל ממשיכות לפעול בתדרים הגבוהים