קבוצת בזק, ספקית התקשורת המובילה בישראל, פתחה את שנת 2025 עם תוצאות חיוביות המשקפות את המשך האסטרטגיה של החברה להתמקד במנועי צמיחה טכנולוגיים. החברה הציגה עלייה של כ-2.4% בהכנסות הליבה לכ-1.98 מיליארד שקל ברבעון הראשון, כתוצאה מצמיחה בפעילות בזק קווי ופלאפון.
הרווח הנקי המתואם של הקבוצה עלה בכ-6.7% והסתכם ב-319 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מקיטון בירידות ערך ב-yes. יחד עם זאת, ה-EBITDA המתואם רשם ירידה קלה של 0.3% לכ-914 מיליון שקל. התזרים החופשי עמד על 262 מיליון שקל, ירידה של 44% בהשוואה לרבעון המקביל, שנבעה בעיקר מתשלום שומות למס הכנסה.
לאור התוצאות החיוביות, עדכנה בזק את תחזית הרווח הנקי המתואם וה-EBITDA המתואם כלפי מעלה ל-1.32 מיליארד שקל ו-3.75 מיליארד שקל בהתאמה לשנת 2025 כולה, בעיקר עקב השפעת עסקת yes-פרטנר.
מגזר בזק קווי המשיך להיות מנוע צמיחה משמעותי בקבוצה, עם עלייה של כ-2.6% בהכנסות הליבה לכ-973 מיליון שקל. הצמיחה נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות מפרויקטי תשתית, שירותי אינטרנט ושירותי תמסורת ותקשורת נתונים.
הרווח הנקי המתואם במגזר עלה בכ-1.2% לכ-261 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מירידה בהוצאות המימון. ה-EBITDA המתואם נותר יציב יחסית עם ירידה קלה של 0.2% לכ-648 מיליון שקל, כשהוא מהווה כ-59% מסך ההכנסות.
פרויקט פריסת הסיבים האופטיים של בזק ממשיך לצבור תאוצה, עם הגעה לפריסה של מעל 2.7 מיליון משקי בית נכון למועד פרסום הדוח. שיעור ה-Take Up (שיעור הבתים המחוברים מתוך הבתים הזמינים לחיבור) עומד על כ-33%, עלייה מ-29% ברבעון המקביל אשתקד.
מספר מנויי הסיבים האופטיים (קמעונאי וסיטונאי) הגיע לכ-885 אלף, תוספת של 228 אלף מנויים בהשוואה לרבעון המקביל, גידול של כ-36%. "כ-900 אלף מנויים פעילים על רשת הסיבים של בזק הם עדות לביקוש החזק לשירותי אינטרנט מהיר ואיכותי", מציינים בחברה.
הצמיחה בתחום הסיבים ניכרת גם בשוק הקמעונאי, שם הגיעה החברה לכ-568 אלף מנויי סיבים קמעונאיים נכון להיום, המהווים כ-55% מסך הלקוחות הקמעונאיים. מנויים אלה נהנים מ-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) של 134 שקל, גידול של כ-5.5% לעומת הרבעון המקביל. יחד עם זאת בזק רושמת ירידה בקצב ההצטרפות של מנויים קמעונאיים וברבעון הראשון רשמה תוספת של 33 אלף לקוחות סיבים לעומת 38 אלף ברבעון קודם ו – 40 אלף במקביל אשתקד. הסיבה לכך היא ככל הנראה התחרות הגוברת בשוק ובעיקר המבצעים של חברת הוט שהורידה מחירים בצורה דרמטית.
גם בשוק הסיטונאי ניכרת צמיחה משמעותית עם כ-317 אלף קווים סיטונאיים ברשת הסיבים של בזק, גידול של כ-36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מבחינת התפלגות ההכנסות של בזק קווי, ניכר כי הכנסות משירותי אינטרנט נותרו יציבות עם עלייה קלה של 0.8% לכ-505 מיליון שקל, למרות הירידה בתעריפים הסיטונאיים הפאסיביים. הכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים רשמו עלייה של 1.3% לכ-302 מיליון שקל, כשהעלייה בהכנסות משירותים לעסקים קיזזה את הירידה בהכנסות תמסורת לספקיות אינטרנט (ISP).
בצד השלילי, הכנסות מטלפוניה המשיכו במגמת הירידה ועמדו על 128 מיליון שקל, ירידה של 10.5% לעומת הרבעון המקביל.
"ההשקעות האסטרטגיות בתשתיות ממשיכות להוות בסיס איתן לצמיחה", מסכמים בבזק. עם זאת, היקף ההשקעות (CapEx) של בזק קווי עלה ב-8.9% לכ-294 מיליון שקל, המהווים כ-27% מסך ההכנסות, המשקף את המשך ההשקעה האינטנסיבית בפרויקט הסיבים.
החברה ממשיכה לקדם גם מהלכים רגולטוריים משמעותיים, ביניהם השלמת רפורמת סגירת רשת הנחושת והתקדמות בנושא ההפרדה המבנית מול משרד התקשורת, אשר הכריז כי מטרתו להכריע בסוגייה במהלך שנת 2025.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "בזק מסכמת רבעון ראשון לשנת 2025, עם צמיחה משמעותית בהכנסות הליבה וברווח הנקי – עדות ליישום מוצלח של האסטרטגיה שלנו ולעוצמתה של הקבוצה. אנו נמצאים בשלבים הסופיים של סייקל השקעות של 5 שנים ובחודשים הקרובים נשלים את הפריסה הארצית של רשת הסיבים כולל עיבוי של רשת הליבה באינטרנט ובסלולר. השקעות אלה הן שיאפשרו לישראל ליישם מהלך לאומי משמעותי עם כניסתנו לעידן ה-AI במגזר הפרטי, העסקי והמדיני. מדובר בקפיצת מדרגה תפעולית ותזרימית שתעמיד את בזק בחזית החדשנות. אנו רואים בהתאמות האחרונות בסביבה הרגולטורית צעד מבורך, התואם את המגמות הגלובליות: השקעה בתשתיות, קצב פריסה מואץ וחדשנות שירותית. על רקע יישום הסכם yes-פרטנר, עדכנה הקבוצה כלפי מעלה את התחזיות השנתיות לרווח הנקי המתואם ול-EBITDA המתואם. בזק ממשיכה לבסס את מעמדה כמובילת שוק התקשורת בישראל – יציבה, מוכנה לאתגרים, וממוקדת בצמיחה ארוכת טווח. הרבעון הנוכחי מהווה עוד הוכחה חותכת לחוסנה ויציבותה של בזק נוכח אתגרי המאקרו המקומיים והגלובליים".
יוחאי בניטה, CFO קבוצת בזק: "אני נרגש להצטרף להנהלת בזק ולנהל את המערך הפיננסי של הקבוצה בתקופה משמעותית זו. התוצאות הפיננסיות, הכוללות גידול של כ-2.4% בהכנסות הליבה וכ-6.7% ברווח הנקי המתואם, משקפות את היסודות האיתנים שעליהם אנו בונים את עתיד הקבוצה, אשר לאחרונה קיבלו חיזוק מחברות דירוג האשראי עם אישור דירוג של ilAA ו-Aa2.il באופק יציב. המטרה שלנו היא להמשיך ולייצר ערך לבעלי המניות לצד שמירת המבנה הפיננסי האיתן של הקבוצה".
ניר דוד מנכ״ל בזק: "תוצאות הרבעון הראשון ממחישות פעם נוספת את מעמדה המוביל של בזק בשוק התקשורת בישראל ואת הצלחת יישום האסטרטגיה שלנו. אנחנו ממשיכים לראות צמיחה מרשימה במנועי הצמיחה האסטרטגיים, כאשר מספר מנויי הסיבים ממשיך לעלות באופן מתמיד והגיע כבר לכ-885 אלף. הרווח הנקי המתואם של בזק קווי הסתכם בכ-261 מיליון שקל המהווה עלייה של כ-1.2% והכנסות הליבה עלו בכ-2.6% לכ-973 מיליון שקל. כמו-כן, אנו רואים עלייה מתמשכת בשיעור ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU). כחלק מהחזון שלנו, אנו ממצבים את תשתית בזק כתשתית הלאומית, המאפשרת את מהפכת ה AI-בישראל, כאשר השקעות הענק שביצענו ברשת הסיבים מבטיחות שנוכל לספק את הקיבולות והמהירויות הנדרשות לעולם החדש, וזאת לצד המשך פיתוח והטמעה של פתרונות חדשניים,
הן לשיפור הרשת והן עבור הלקוחות. אנחנו בטוחים ביכולתנו להמשיך להוביל את השוק ולצמוח בשנים
הבאות".
















