זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
ניוזלטר
צור קשר
המייל האדום
יום שני, יוני 29, 2026
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
  • התחברות
  • הירשם
זמן אוויר
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית

בית אינטרנט

ראיון ראשון |ניר אטרצ'י, מנכ"ל אריקסון ישראל: "הדור החמישי הוא מנוע הצמיחה של שוק הסלולר בישראל"

מנכ"ל אריקסון ישראל ניר אטרצ'י בראיון ל"זמן אוויר": על העיכוב בפריסת 5G, סגירת רשתות דור 2–3 והמהפכה העסקית של חיבוריות מבודלת

גד פרץ מֵאֵת גד פרץ
17/08/2025
זמן קריאה: קריאה של 1 דקות
318 3
A A
1
ניר אטרצ'י מנכ"ל אריקסון ישראל צילום יחסי ציבור

ניר אטרצ'י מנכ"ל אריקסון ישראל צילום יחסי ציבור

שתף בפייסבוקשתף בטוויטרhttps://www.linkedin.com/company/zmanavir/

ניר אטרצ'י, מנכ"ל אריקסון ישראל: "הדור החמישי הוא מנוע הצמיחה המרכזי של שוק הסלולר בישראל"

בזמן שחברות הסלולר בישראל מתמודדות עם שחיקת הכנסות, תחרות אגרסיבית ותמריצים רגולטוריים מוגבלים, יש מי שמאמין כי הפתרון טמון דווקא בקפיצה קדימה. ניר אטרצ'י, מנכ"ל אריקסון ישראל, מתבונן על השוק המקומי דרך עדשה טכנולוגית־עסקית ומצביע על מנוע צמיחה ברור: הדור החמישי. בראיון ל"זמן אוויר" הוא מדבר על חשיבות סגירת רשתות דור 2 ו־3, מסביר מדוע פריסת ה־5G בישראל מפגרת אחרי העולם, חושף את המודלים העסקיים החדשים של חיבוריות מבודלת, וגם מתייחס לשאלת הקונסולידציה הצפויה בשוק ולחזון הדור השישי שכבר נמצא מעבר לאופק.

אילו מגמות מרכזיות אריקסון מזהה היום בשוק הסלולר הישראלי, ומהן ההזדמנויות והאתגרים העיקריים שאתם רואים?

"שוק התקשורת הישראלי נמצא במצב מאתגר בשנתיים האחרונות – מצב מתמשך של לחימה, ירידה בתנועת תיירים נכנסת ויוצאת – וכל אלה הציבו את החברות במצב מורכב. מצד שני, ראינו במיוחד בתקופה הזו שהטכנולוגיה הסלולרית היא קריטית – הן בפן העסקי והן בפן האישי, ובמקרים מסוימים אף מצילת חיים. דוגמה לכך היא ההתראות האחרונות של פיקוד העורף, שהתבססו על Cell Broadcast ואפשרו מתן התרעה מוקדמת".

"בסך הכול, ראינו שהתקשורת הסלולרית חיונית לתפקוד המשק. במקביל, ההכנסות של החברות בתקופה הזו היו מאתגרות והקשו על ההתפתחות. עם זאת, כל חברות הסלולר שפרסמו דוחות הציגו גידול קל של 3–5 אחוזים בהכנסות, שיפור ב – ARPU וברווחיות. הגורם המשותף לנתונים האלה הוא מנוע צמיחה ברור – הדור החמישי. מספר מנויי דור 5 גדל, ההכנסות מהם גבוהות יותר, והטכנולוגיה מאפשרת יישומים שלא היו קיימים בעבר. הדבר מתחבר למגמה רחבה: סגירת רשתות דור 2 ו-3, מיקוד ברשתות דור 4 ו-5, ומעבר מתפיסה של best effort ל-differentiated connectivity – חיבוריות מבודלת באמצעות Network APIs – כדי להעניק חוויה טובה יותר ללקוח ולמקסם ערך לחברות".

בוא נחדד את הנקודה של סגירת רשתות דור 2–3. למה זה צעד נכון מבחינת החברות, ומה הוא מעניק להן?

"ראשית, זה חוסך עלויות תחזוקה גבוהות. מדובר בעיקר בהוצאות תחת סעיף אופקס, שכן אלה מערכות ישנות שלא מושקעים בהן פיתוחים אלא רק תחזוקה. מעבר לכך, רשתות הדור השני והשלישי צורכות הרבה יותר חשמל ופועלות ביעילות נמוכה. לעומתן, רשתות דור 4 ו-5 יעילות בהרבה – הן מבחינת ליבת הרשת והן מבחינת מוצרי הרדיו – ומאפשרות תפוקה גבוהה יותר בצריכת חשמל מופחתת. בסוף, השינוי הזה משחרר משאבים ומפנה אותם לטכנולוגיות מתקדמות יותר".

מנקודת מבטך – מה ייחודי בשוק הישראלי בהשוואה לשווקים אחרים בעולם?

"בישראל יש רגישות גבוהה יותר לשירותים קריטיים, הנובעת מהמצב הביטחוני. הדבר בא לידי ביטוי בהשקעות בגיבוי לאתרים סלולריים במצבי חירום, או בצורך לספק מענה ברשתות בעת אירועי קיצון כמו ירי טילים או הפגנות. במצבים כאלה נדרשת הסתכלות על הרשת בכמה רבדים – מתן שירות בסיסי לכולם לצד שירות פרימיום למי שמוכן לשלם על תקשורת מובטחת גם במצבי עומס. התפיסה הזו קיימת בעולם, אך המאפיינים בישראל חידדו את הצורך בה, ולכן המודלים של differentiated connectivity מתפתחים כאן בקצב מואץ".

פריסת רשתות 5G בישראל נחשבת לאיטית יחסית. מה הסיבות לכך? האם מדובר בחסמים רגולטוריים, תשתיתיים או כלכליים?

"בעולם, ממוצע פריסת אתרי 5G עומד על כ-50%. בישראל אנחנו סביב 30% בלבד. יש לכך שתי סיבות עיקריות: ראשית, מצב פיננסי מאתגר של החברות, במיוחד לאור ירידת הכנסות מהרומינג. שנית, תוכנית התמריצים של משרד התקשורת שאפשרה הנחות משמעותיות בדמי אגרות התדרים הסתיימה לאחרונה, וזה מקשה על החברות. קיימת תוכנית המשך עם יעד של 80% פריסה עד סוף 2027, אך בעיניי היא לא מספקת. צריך לעודד את ההשקעות באופן משמעותי יותר".

מעבר למהירות גלישה גבוהה יותר – אילו יישומים עסקיים וחדשנות טכנולוגית מביא איתו הדור החמישי?

"הדור החמישי מביא שתי בשורות מרכזיות. הראשונה היא סלייסינג – חלוקת הרשת לנתחים ייעודיים עם התאמת משאבים לצרכים שונים. כך ניתן לספק חוויית גיימינג עם latency נמוך, תעדוף תקשורת לעסקים באירועי עומס, או העלאה מהירה של תוכן למשתמשים עסקיים. השנייה היא Network Exposure APIs – חשיפת ממשקי רשת שמאפשרת לאפליקציות חיצוניות, כמו בנקים או חברות ביטוח, לנצל יכולות מתקדמות. למשל, לזהות אם הוחלף סים בשעות האחרונות ולמנוע הונאות, או לבצע אימות משתמש שקט במקום באמצעות SMS. לפי סקרים ופעילויות בשטח, יישומים כאלה יכולים לייצר עד 30% תוספת על ה־ARPU המקובל היום".

בישראל הפעילות המרכזית של אריקסון היא אספקת ציוד. האם קיימות גם פעילויות אחרות, כמו מחקר או פיתוח?

"בהחלט. מעבר לפעילות המסורתית בליבת הרשת וברדיו, אריקסון רכשה לפני שלוש שנים את Vonage, שמחזיקה בישראל מרכז פיתוח עם כ־130 עובדים. המרכז מתמקד בתחום -CPaaS ו-Network APIs, ומאפשר חיבור בין רשתות סלולר לבין קהילת מפתחים עולמית. בנוסף, ישנה פעילות של חברת Ericom שנרכשה לא מזמן".

איך אתה רואה את מבנה השוק הישראלי מבחינת מספר השחקנים?

"היום יש בישראל חמש חברות סלולר פעילות (MNO) הפועלות על שלוש רשתות רדיו, בנוסף לכמה MVNO. מדובר במספר גבוה יחסית לגודל השוק. בארה"ב שלוש חברות מספיקות, ובאירופה הממוצע הוא ארבע. לכן טבעי שנראה תהליכים של קונסולידציה גם בישראל".

האם לדעתך הציבור בישראל מוכן לשלם יותר עבור שירותים פרימיום, כמו רשת מתעדפת או סלייס ייעודי?

"לפי סקרים שלנו, בהחלט כן. לקוחות מוכנים לשלם עד 30% יותר עבור שירותים כאלה, במיוחד לקוחות עסקיים או לקוחות פרטיים עם מאפייני שימוש מיוחדים כמו אלו הדורשים קצבי העלאה גבוהים או מנגד קצבי שיהוי נמוכים לגיימרים".

כיצד אתם רואים את המעבר לעולם של דור 6?

"הדור השישי עדיין בשלבי מחקר ופיתוח, והיישומים הראשונים צפויים לקראת סוף העשור. הוא יביא יכולות של רשתות חכמות עוד יותר, עם חיבוריות המשלבת בינה מלאכותית".

מה חסר לדעתך בשוק הישראלי כדי שהתחרות תהיה בריאה יותר?

"חסר מדד שקוף ואובייקטיבי לאיכות רשת. כיום התחרות מתמקדת במחיר, אבל אם יהיה בנצ'מרק אמיתי – כמו שנהוג בשווייץ למשל – התחרות תעבור גם לאיכות, וזה ישרת את הלקוחות".

מצאתם טעות? כתבו לנו | המייל האדום גם בווטסאפ


מאמרים קשורים

בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom
אינטרנט

בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom

28 ביוני 2026
משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות
אינטרנט

משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות

27 ביוני 2026
משרד התקשורת מטיל קנסות כבדים על חברות התקשורת בגין זמני המתנה ארוכים במוקדי השירות
אינטרנט

רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

27 ביוני 2026
יותר מ-40% מחיבורי ה-5G בעולם כבר נמצאים בסין
אינטרנט

יותר מ-40% מחיבורי ה-5G בעולם כבר נמצאים בסין

25 ביוני 2026
ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה
אינטרנט

ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה

25 ביוני 2026
ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל
אינטרנט

ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל

25 ביוני 2026
טראמפ מציב דדליין למרוץ הקוונטי: מחשב למחקר מדעי עד 2028 והגנת הצפנה עד 2031
אינטרנט

טראמפ מציב דדליין למרוץ הקוונטי: מחשב למחקר מדעי עד 2028 והגנת הצפנה עד 2031

24 ביוני 2026
הוט מובייל נקנסה ב-70,000 שקל אחרי שהטרידה לקוח עבר במשך 3 שנים
אינטרנט

עסקת הוט מובייל על סף חתימה

24 ביוני 2026
בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת
אינטרנט

בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת

24 ביוני 2026

הערות 1

  1. שביט says:
    10 חודשים לִפנֵי

    כתבה שיווקית מראות עיניו של אחד שמוכר ציוד ובכמה שיותר כסף לכמה שיותר לקוחות
    האמת אבל והמציאות בעקיר – שונות בתכלית וזה ידוע

    גד הצורך ב-5G ומעבר (עבור רוב המשתמשים הביתיים):

    טכנולוגיות נוכחיות מספיקות: עבור המשתמש הממוצע שמשתמש בטלפון שלו למדיה חברתית, דוא"ל, הזרמת מוזיקה וגלישה באינטרנט, 4G LTE הוא יותר ממספיק. הפרש המהירות עבור משימות אלה לרוב אינו מורגש.

    זמינות של Wi-Fi: רוב השימוש הביתי מתרחש בתוך הבית, שם אינטרנט ביתי מהיר (סיבים אופטיים, כבלים) ורשתות Wi-Fi מספקים ביצועים מצוינים. חיבור 5G במהירות גבוהה פחות קריטי כשאתה מחובר ל-Wi-Fi הביתי שלך.

    עלות: מכשירים ותוכניות שירות תואמים ל-5G יכולים להיות יקרים יותר. עבור משתמשים רבים, העלות הנוספת אינה מצדיקה את תועלת הביצועים המינימלית שהם יחוו בשגרת יומם.

    כיסוי מוגבל: בעוד ש-5G מתרחב, הוא עדיין לא נפוץ, במיוחד באזורים כפריים או פרבריים. אפילו בערים, ל-5G המהיר ביותר מסוג "mmWave" יש לעתים קרובות טווח מוגבל והוא עלול להיחסם על ידי מכשולים כמו בניינים.

    לסיכום, עבור רוב המשתמשים הביתיים הפרטיים כיום, 5G הוא יותר "נחמד שיהיה" מאשר "חובה שיהיה". רשתות ה-4G הנוכחיות, בשילוב עם אינטרנט ביתי מהיר ו-Wi-Fi, מספקות את רוב הצרכים. עם זאת, עבור "משתמשים מתקדמים" ומאמצים מוקדמים העוסקים בדברים כמו משחקי ענן, יצירת מדיה ברזולוציה גבוהה, או שרוצים להיות מוכנים לגל הבא של טכנולוגיות IoT ו-AR/VR, 5G הופך רלוונטי יותר ויותר.

    הצורך האמיתי ב-5G ומעבר לו צפוי להתברר יותר ככל שיישומים חדשים שממנפים באמת את יכולותיו – השהייה נמוכה וקיבולת עצומה – יהפכו למיינסטרים.

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים מומלצים:

  • All
  • מומלצים
לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע

מקצה שיפורים בפורטל הסלולר: השינוי הקטן שעלול להרגיז את חברות הסלולר

21 ביוני 2026
בדרך להקשחת הדרישות לשיפור רשתות הסלולר – הציבור יתבקש להגיד את דברו

עוד לפני שעלה לאוויר: כלי ההשוואה של משרד התקשורת מעורר התנגדות בענף הסלולר

16 ביוני 2026
דו"ח Uptime Institute 2025: חוות השרתים בין חדשנות, מגבלות כוח ועלויות עולות

פרסום ראשון |רשות החשמל מציבה גבולות לחוות השרתים: לא עוד שריון חשמל בלי ודאות ביצוע

15 ביוני 2026
תדרים חדשים, בעיות ישנות: המפעילים מזהירים מהשקעות מיותרות

המפעילים ביקשו להמתין, אך המדינה נוטה לצאת למכרז תדרים כבר עכשיו

15 ביוני 2026
בלעדי |wecom רוצה לשחק במגרש של הגדולים: בוחנת רכישת הוט מובייל

פרטנר נחשפה לאפשרות רכישת WECOM, אך הסכם הרשת עם סלקום מסבך את העסקה

14 ביוני 2026
סאגה לא פתורה סביב כניסת סטארלינק לישראל

ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד

12 ביוני 2026
גילת טלקום רוכשת זכויות שימוש בתשתית הסיבים של בזק ב-88 מיליון שקל

אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל

12 ביוני 2026

סיפורים פופולריים

  • הוט מובייל נקנסה ב-70,000 שקל אחרי שהטרידה לקוח עבר במשך 3 שנים

    עסקת הוט מובייל על סף חתימה

    155 מניות
    לַחֲלוֹק 62 צִיוּץ 39
  • בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת

    142 מניות
    לַחֲלוֹק 57 צִיוּץ 36
  • רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35
  • ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35
  • ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35

מאמרים אחרונים

  • בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom
  • משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות
  • רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

נושאים חמים

  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • ידיעה לתקשורת
  • פרסם אצלנו
  • צור קשר

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

  • התחברות
  • הירשם
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

ברוך שובך!

היכנס לחשבון שלך למטה

סיסמא נשכחת? הירשם

ליצור חשבון חדש!

מלא את הטפסים למטה כדי להירשם

כל השדות דרושים. התחברות

אחזר את הסיסמה שלך

אנא הזן את שם המשתמש או כתובת הדואר האלקטרוני שלך כדי לאפס את הסיסמה שלך.

התחברות
אתר זה משתמש בקובצי Cookie. על ידי המשך השימוש באתר זה אתה נותן הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. בקר במדיניות הפרטיות וקובצי ה-Cookie שלנו.

בדיקה 3C