משרד התקשורת יקיים כנס תשתיות תקשורת מתקדמות בשדרות
בכירי ענף התקשורת, נציגי אקדמיה ויזמי חדשנות יתכנסו ליום עיון ותערוכה ייחודית בדרום
ביום חמישי, 4 בספטמבר 2025, יקיים משרד התקשורת בעיר שדרות את כנס "מובילים בתקשורת – תשתית חכמה תקשורת מהירה". האירוע יפגיש בכירי ממשל, נציגי אקדמיה, יזמי חדשנות וחברות טכנולוגיה ליום שלם של דיונים ותערוכה מקצועית.
בפתיחת הכנס ינאמו ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ותא"ל יעל גרוסמן, ראש אגף התקשוב בצה"ל, שיציגו את חשיבות התשתיות המתקדמות גם בהיבטים ביטחוניים. בהמשך ידבר גיל שוורצמן, מנכ"ל חממת SouthUp, על פיתוחים חדשים באזור העוטף.
האירוע יכלול תערוכת חדשנות רחבה תחת הכותרת "חדשנות על גבי תשתיות מתקדמות", לצד מושבים עם בכירים מהתעשייה: אמיר אליחי, מנכ"ל Carbyne, ידבר על מערכות חירום; פרופ' חגית מסר-ירום מאוניברסיטת תל אביב תציג מחקר על חיזוי מזג אוויר באמצעות תקשורת סלולרית; ופרופ' דמטריוס אפשטיין מהאוניברסיטה העברית יקיים שיח עם נשיא רשות התקשורת היוונית, קונסטנטינוס מאסלוס.
בנוסף, יתקיימו שני פאנלים מרכזיים בסדרת "ישראל 2030":
- פאנל ראשון – כיוונים אסטרטגיים למדיניות התקשורת בעשור הקרוב, בהנחיית ניצן שפירא.
- פאנל שני – תפקידי הרשויות המקומיות בקידום ערים חכמות ותשתיות תקשורת, בהשתתפות יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.
החלק המקצועי יכלול גם שולחנות עגולים עם בכירי שוק התקשורת בישראל, בנושאים כמו הסרת חסמים רגולטוריים, יצירת שוק תומך חדשנות טכנולוגית ושילוב תשתיות תקשורת בתפיסת ההגנה הלאומית.
את הכנס יסכמו מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, ושר התקשורת, שלמה קרעי, שיציגו את עיקרי העשייה של המשרד בשנה האחרונה ואת תוכניותיו לשנים הקרובות.
















