ישראל נכנסה לראשונה לעשירייה הראשונה במהירות הגלישה הקווית
מקום 9 בעולם עם מהירות הורדה של 264 מגה ביט בשנייה – אך בדירוג הסלולרי ישראל רק במקום ה-63
על פי נתוני מדד Speedtest Global Index של חברת Ookla, ישראל נכנסה לראשונה בתולדותיה לעשירייה הראשונה בעולם במהירות הגלישה הקווית.
המדידה האחרונה, שנערכה בספטמבר, מציבה את ישראל במקום ה-9 בדירוג ה-Fixed Broadband העולמי – עלייה של שני מקומות לעומת הדירוג הקודם.
מהירות ההורדה החציונית (Median Download) בישראל עמדה על 264.55 מגה ביט בשנייה, ומהירות ההעלאה (Upload) על 93.06 מגה ביט בשנייה.
בשנה האחרונה נעה ישראל סביב המקומות 11-13, וכעת היא מדורגת לראשונה בעשירייה העליונה.
במקום הראשון נמצאת סינגפור, עם מהירות גלישה ממוצעת של כ-400 מגה ביט בשנייה. ההישג הגדול של ישראל מיוחס בראש ובראשונה להשקעות המפעילים בסיבים אופטיים שפרוסים היום בכ – 90% ממשקי הבית.
עם זאת, כשמדובר באינטרנט הסלולרי – התמונה שונה לגמרי. ישראל ממוקמת רק במקום ה-63 בעולם, עם מהירות הורדה חציונית של 63.38 מגה ביט בשנייה ומהירות העלאה של 9.17 מגה ביט בשנייה.
הפער בין הביצועים הקוויים לסלולריים מציב את ישראל הרחק מאחור ביחס למדינות המפותחות.
לצד מדד Ookla קיימים מדדים נוספים שבוחנים גם את חוויית המשתמש ולא רק את המהירות הטכנית, ובחלקם ישראל מדורגת מעט גבוה יותר.
עם זאת, הנתונים הנוכחיים מהווים תמריץ למשרד התקשורת לקדם את פריסת אתרי הסלולר ולפעול לשיפור הדירוג העולמי של ישראל.

















בדירוג הסלולרי ישראל רק במקום מחפיר ומביש שמתאים לעולם שלישי ואפילו שם יש מדינות שמשיגו אותנו כבר הרבה מאוד זמן. בושה וחרפה למפעילות ולמשד התקשורת האימפןוטנט שלא תובע מהן להגדיל את המהירות ולהפסיק לגזול עשורתש קלים בחודש למי שיש לו גיש הלדור 5. בושה וחרפה!!!!
קישור למי שצריך
https://www.speedtest.net/global-index/israel