האם הדירקטוריון יישאר מצומצם עד לאסיפה הכללית?
החברה בוחנת שלא לאייש שני מושבים שהתפנו בעקבות עזיבת סרצ'לייט, ומותירה את קבלת ההחלטות בידי דירקטוריון מצומצם של 7 חברים בלבד
בבזק מתחולל כעת דיון מהותי סביב מבנה ההנהלה התאגידית והשלכות יציאתה של קרן סרצ'לייט מהחברה. שני הדירקטורים מטעם הקרן – דארן גלאט ורן פורר – סיימו את תפקידם בהתאם לתנאי היתר השליטה, וכעת הדירקטוריון שוקל צעד לא שגרתי: להותיר את הדירקטוריון בהרכב מצומצם זמני של 7 חברים בלבד, במקום לאייש את שני המושבים שהתפנו.
לפי התקנון, לבזק יכול להיות דירקטוריון בן עד 9 חברים, אבל אין חובה למלא את כל המושבים. האפשרות שלא למנות כעת דירקטורים חדשים נבחנת בעיקר על רקע חוסר בהירות בשוק ההון לגבי זהות הגורמים שירצו להשפיע על מבנה הדירקטוריון באסיפה הכללית בשנה הבאה – שם ייקבעו מחדש מאזן הכוחות והשליטה בחברה לאחר עשרות שנים של בעלות מרוכזת.
למה דווקא עכשיו?
גורמים בשוק ההון מציינים כי ההחלטה לשקול השארת הדירקטוריון במבנה מצומצם נובעת משילוב של אי ודאות עמוקה בקרב הגופים המוסדיים לגבי יחסי הכוחות החדשים לאחר יציאת סרצ'לייט, חשש ממינויים זמניים שעלולים שלא לייצג את רצון בעלי המניות באסיפה הכללית הקרובה, וצורך תפעולי לשמור על דירקטוריון קטן ויעיל בתקופה שבה החברה עוברת שינוי מבני מורכב. לצד זאת, קיימת גם ביקורת שלפיה הותרת 7 חברים בלבד עשויה ליצור עומס עבודה ולהנציח מבנה כוח שכבר אינו תואם את מבנה הבעלות החדש של בזק.
בתוך כך, כפי שפרסמנו https://zmanavir.co.il/internet/30795 ועד העובדים מתכוון לדרוש את פיטוריה של הדירקטורית אורית אלסטר בטענה שמונתה על ידי סרצ'לייט. בהתאם לסעיף ו 1 להיתר, כל הדירקטורים שמונו או שמועמדותם הוצעה על ידי בעלת השליטה, למעט אחד (תומר ראב"ד) חייבים להתפטר.
לקראת אסיפת בעלי המניות – המבחן האמיתי
האסיפה הכללית של 2026 עשויה להיות הדרמטית בתולדות בזק: המוסדיים וקרנות ההשקעה – המחזיקים היום את רוב מניות החברה – יעמדו בפני בחירה מכריעה לגבי הרכב הדירקטוריון, אופי הממשל התאגידי וזהות מקבלי ההחלטות בעידן שבו בזק היא לראשונה חברה ללא גרעין שליטה.
עד אז, מסתמן כי בזק תעדיף שלא לבצע שינויים בהרכב הדירקטוריון, ולהמתין להתבהרות התמונה.
מסרצ'לייט לא נמסרה תגובה.
















