דירקטוריון בזק מאשר תוכנית פרישה ל-220 עובדים – עלות כוללת 264 מיליון שקל
הפרישה צפויה להפחית את עלויות השכר בכ-60-70 מיליון שקל בשנה ולחזק את מבנה ההוצאות של החברה
בזק מעבירה לשלב ביצוע מתקדם את מתווה ההתייעלות שנחתם מול ארגון העובדים ב-2020. דירקטוריון החברה אישר את יציאתם של 220 עובדים במסגרת תוכנית פרישה מרצון בעלות כוללת של 264 מיליון שקל. על פי הערכת החברה, במהלך זה צפויה ירידה שנתית של כ-60-70 מיליון שקל בהוצאות השכר, חיסכון שייפרס על פני מספר שנים ויקזז בעלות הפרישה הגבוהה.
המתווה מ-2020 יוצא לפועל במלואו – פרישה הדרגתית ותחילת יישום כבר בתחילת השנה
ההסכם המקורי מ-2020 התבסס על פרישה מדורגת של 50 עובדים בכל שנה כדי לשמור על יציבות תפעולית ולהימנע מזעזועים חדים במצבת כוח האדם. בתחילת המו״מ דובר על הגעה ל-300 פורשים בסיום ההסכם, אך הצדדים עדכנו את היעד ל-220 עובדים במתווה הסופי.
הפרישה תתחיל כבר בתחילת השנה הקרובה. בבזק מעריכים כי כמחצית מהעובדים ייצאו בגל הראשון, והיתר במהלך השנה. רוב הפורשים הם עובדים ותיקים הנמצאים סמוך לגיל פרישה. הביקוש הגבוה נובע, בין השאר, מההסכם לביטול גרעין השליטה שמקנה לעובדים תוספת של כ-2400 שקל לפנסיה – תמריץ משמעותי שהפך את האפשרות להשתתף בתוכנית לאטרקטיבית במיוחד.
התייעלות הדרגתית ושמירה על אמון העובדים
המודל שבזק מיישמת מבוסס על צמצום כוח אדם בצורה מדורגת ומתואמת, ולא במהלך חד-פעמי גדול. זה מאפשר לחברה להתאים את מבנה כוח האדם לשינויים בשוק ולצרכים התפעוליים, תוך שמירה על יציבות ביחסי העבודה וצמצום התנגדויות מצד העובדים. הסיבה לכך היא שפרויקט הסיבים בבזק הסתיים למעשה והוא זה שעמד לנגד עיניהם של הצדדים. נזכיר כי בזק והעובדים נמצאים במו"מ על הארכת ההסכם הקיבוצי שמסתיים השנה.
ניר דוד, מנכ״ל בזק, אמר: "ההתייעלות מתבצעת באופן מדורג, שקוף ואחראי, ובתיאום מלא עם כלל בעליי העניין, לרבות נציגות העובדים. מהלך זה תורם לצמיחה ארוכת הטווח ולחיזוק היציבות הפיננסית של החברה. בהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2020, אנו ממשיכים לפעול בשותפות מלאה ומתוך מחויבות עמוקה למצוינות התפעולית של החברה".
















