סגירת רשתות דור 2-3: משרד התקשורת מעביר את האחריות למפעילים
לפי מתווה השימוע החדש המפעילים יקבלו ארכה לסגירת התדרים הנמוכים, אך יידרשו לשלם אגרות גבוהות אם יבחרו להמשיך להפעיל את הרשתות הישנות בתחום ה – 2.1 גיגה
במשרד התקשורת מבהירים כי שורת הביקורות שהוטחה בשבועות האחרונים כלפי המפעילים אינה מקרית. בכירים במשרד אמרו לאחר פרסום השימוע המעודכן כי חברות הסלולר לא עשו מספיק כדי לקדם את סגירת רשתות דור 2-3 וכי היה להן נוח מדי להטיל את האחריות על המדינה. לדבריהם, המתווה החדש מעביר באופן מובהק את האחריות אל כתפי המפעילים עצמם.
איום האגרות הגבוהות: מנגנון לחץ לסגירה מהירה
לפי השימוע, המשרד נותן למפעילים גמישות: מי שיבחר להשאיר את הרשתות הישנות בתחום ה – 2.1 גיגה יוכל לעשות זאת ללא מגבלת זמן. עם זאת, משרד התקשורת הכניס לשימוע מנגנון שמטרתו למנוע גרירה של הרגליים. מפעיל שיחליט שלא לסגור את הרשתות הישנות בתדר 2.1 ישלם אגרות תדרים גבוהות יותר. זהו תמריץ כלכלי מובהק שנועד לדחוף את החברות לסיים את תהליך הסגירה כמה שיותר מהר.
ארכה של חודש בלבד לסגירת התדרים הנמוכים
המפעילים קיבלו שבוע בלבד להגשת תגובות לשימוע, בשל לוחות הזמנים הצפופים שהיו ידועים מראש. ההחלטה המקורית של משרד התקשורת דיברה על סגירה מלאה של הרשתות כבר בסוף החודש. כעת, במתווה החדש, המשרד מעניק למפעילים חודש נוסף כדי להשלים את סגירת הרשתות הישנות בתדרים הנמוכים. בתום התקופה התדרים האלו יילקחו לשימושי המדינה ולא יישארו ברשות החברות.
המתווה החדש מייצר שילוב של גמישות תפעולית מצד אחד לצד מנגנוני לחצים פיננסיים מצד שני, בניסיון לסיים סאגה שמלווה את הענף כבר שנים ולהאיץ את המעבר המלא לדור מתקדם.
















