הרשות להגנת הצרכן שוקלת עיצום של כ-2.48 מיליון שקל על הוט נט
ברשות טוענים כי צרכנים שביקשו להתנתק לא נותקו בתוך 3 ימי עסקים, ובחלק מהמקרים המשיכו להיות מחויבים במשך חודשים ארוכים ואף יותר משנה
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 2,483,676 שקל על חברת הוט נט שירותי אינטרנט בע"מ, לאחר שלדבריה נמצא יסוד סביר להניח כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן בכל הנוגע לביטול עסקה מתמשכת במועד הקבוע בחוק.
לפי הודעת הרשות, החקירה נפתחה בעקבות תלונות צרכנים, ומהממצאים עלה כי כאשר צרכנים ביקשו להתנתק משירותי החברה, החברה לא פעלה לניתוקם כנדרש בתוך 3 ימי עסקים ממועד בקשת הביטול. עוד נטען כי במקרים שונים החברה המשיכה לחייב צרכנים גם לאחר מועד בקשת הניתוק.
ברשות טוענים: עשרות מקרים עם עיכוב של יותר משנה
ברשות ציינו כי בין הצרכנים שהתלוננו נמצאו עשרות מקרים שבהם הניתוק בפועל בוצע רק לאחר יותר משנה מהמועד שבו ביקשו להפסיק את ההתקשרות. לטענת הרשות, מדובר בפגיעה בזכויות צרכנים בעסקה מתמשכת, ובמקרים שבהם לכאורה נגבו תשלומים גם לאחר הודעת הביטול.
הבסיס המשפטי לטענות הרשות הוא סעיף 13ד(ג) לחוק הגנת הצרכן, הקובע כי צרכן רשאי לבטל עסקה מתמשכת בכל עת, וכי החוזה יסתיים בתוך 3 ימי עסקים ממועד מסירת הודעת הביטול. עוד קובע הסעיף כי במועד הביטול על העוסק להפסיק את אספקת השירות, ואסור לחייב את הצרכן בתשלומים עבור שירותים שניתנו לאחר המועד שבו הודיע על רצונו להפסיק את העסקה.
הוט נט היא חברת תקשורת המספקת שירותי אינטרנט ונמנית עם קבוצת הוט, הפועלת גם בתחומי הטלוויזיה, הטלפון והסלולר.
ברשות הדגישו כי מדובר בשלב של הודעה על כוונה להטיל עיצום כספי, ולא בהחלטה סופית. בהתאם לחוק, לחברה עומדת זכות טיעון בטרם תתקבל החלטה סופית, והיא רשאית להעלות טענות משפטיות ועובדתיות הן נגד עצם הכוונה להטיל את העיצום והן לעניין סכומו.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, קובי זריהן, מסר כי החוק קובע במפורש את חובת הניתוק בתוך 3 ימים ממועד בקשת הצרכן, וכי המקרים שנמצאו – ובפרט מקרים שבהם הניתוק בוצע לאחר יותר משנה – חמורים ופוגעים בזכויות הצרכנים ובאמון הציבור. לדבריו, הרשות תמשיך לפעול נגד עוסקים שאינם מצייתים לחוק ופוגעים בצרכנים.
מהחברה נמסר: "הוט נט פועלת ותמשיך לפעול בהתאם להוראות הדין והרגולציה החלה עליה. ההודעה האמורה טרם התקבלה בחברה. כשתתקבל, החברה תלמד את הטענות ותעביר את התייחסותה המלאה לרשות במסגרת ההליך".
















