בזק מעלה את דמי השכירות לנתבי Be ב-2 שקלים לחודש
המחיר החודשי יתעדכן באפריל ל-21.90 שקל במקום 19.90 שקל – התייקרות של כ-10% בזמן שהחברה נמנעת בשלב זה מלעדכן את מחירי האינטרנט עצמם
בזק הודיעה ללקוחותיה על העלאת דמי השכירות החודשיים לנתבי Be ב-2 שקלים, כך שהמחיר יתעדכן החל מחודש אפריל ל-21.90 שקל לחודש במקום 19.90 שקל כיום. מדובר בהתייקרות של כ-10.05%. בהודעה שהחברה שלחה היא מציינת כך: "לקוחות יקרים, החל מתאריך 05.04.2026 מחיר שכירות נתב Be שברשותכם יעודכן ויעמוד על 21.90 ₪ לחודש כולל מע"מ. באפשרותכם להחליף את הנתב לנתב מתקדם מסוג Fiber Be. ככל שיש ברשותכם משפר גלישה תידרשו להחליפו גם כן".
לפי דיווחי החברה לרבעון השלישי של 2025, לבזק 873 אלף נתבי Be. יחד עם זאת בחברה מציינים שמדובר בייקור דמי השכירות של נתבים ישנים כך שההתייקרות מגלמת תוספת הכנסה של מיליוני שקלים בודדים.
המהלך בולט גם משום שבזק בחרה שלא לגעת בשלב זה במחירי האינטרנט עצמם. החברה שומרת לאורך זמן על רמת מחירים יציבה יחסית, כחלק מאסטרטגיה של מובילת שוק שאינה מתחרה בעיקר דרך המחיר הזול ביותר, וגם על רקע התחרות והמגבלות החלות עליה במסגרת השוק הסיטונאי, שמצמצמות את מרווחי הפעילות.
מבחינת המסר לצרכן, בזק יכולה להציג את העלאת מחיר השכירות כמהלך שנעשה לאחר תקופה ארוכה ללא עדכון תעריף. לפי החברה, מחירי נתבי Be לא עודכנו מאז השקת הנתב הראשון לפני כשמונה שנים. בתקופה זו, לקוחות סיבים הוזמנו לשדרוג לנתב Be2 המתקדם באמצעות שליחות על חשבון החברה, ובמקביל נוספו לנתבים יכולות מתקדמות, ובהן פיצ'רים מבוססי AI והגנת סייבר, ללא העלאת מחיר עד כה.
מנקודת מבט עסקית, ההתייקרות משקפת ניסיון לחזק הכנסות בשירות נלווה בעל בסיס לקוחות רחב, מבלי לפתוח חזית ישירה במחירי חבילות האינטרנט. עבור בזק, זהו מהלך מדוד יחסית: העלאה מתונה בסכום מוחלט ללקוח הבודד, אך עם השפעה מצטברת משמעותית על ההכנסות בזכות היקף הפריסה.
















