בזק תפתח את רשת הסיבים להוט עד אפריל, ועדכון תעריפי הסיטונאי יידחה לאותו מועד
בזק נדרשת לפתוח את רשת הסיבים האופטיים שלה בפני מתחרתה הוותיקה הוט טלקום, וזאת עד לא יאוחר מ-1 באפריל 2026. כך עולה מהוראת מנהל מעודכנת שפרסם משרד התקשורת השבוע, המסדירה לראשונה באופן מפורט את תנאי שירות ה-BSA סיב -גישה סיטונאית רחבת פס על גבי תשתית סיבים אופטיים.
הוט על סיב בזק: מה זה אומר בפועל
עד כה פעלה כל אחת מחברות התשתית הגדולות בתחומה שלה: בזק על רשת הנחושת והסיבים, הוט על רשת הכבלים. הוראת המנהל החדשה שוברת את המחיצה הזו, לפחות בכיוון אחד. מכאן ואילך, הוט תוכל לרכוש מבזק גישה סיטונאית לרשת הסיבים האופטיים שלה, ולמכור על בסיסה שירותי אינטרנט ללקוחותיה, בדיוק כפי שפרטנר, סלקום וספקים אחרים עושים כבר שנים על רשת הנחושת של בזק.
המשמעות המעשית: הוט תוכל להציע ללקוחות בשכונות שבזק כבר פרסה אליהן חיבורי אינטרנט על סיב אופטי, מבלי שתצטרך להניח בעצמה תשתית. בפוטנציאל, מדובר בהרחבה משמעותית של שוק הפעילות של הוט מעבר לאזורי IBC ותוספת פוטנציאלית של אלפי לקוחות שלא יכלו לקבל ממנה סיב בשל אותה מגבלה שחלה עליה.
עדכון תעריפים ודחייה בגלל המצב הביטחוני
במקביל למהלך הרשת, מתרחש עדכון נוסף בשוק הסיטונאי: ב-28 בפברואר 2026 פרסם משרד התקשורת תיקון לתקנות התקשורת הקובע תעריפים מרביים מעודכנים לשירותים הסיטונאיים שבזק והוט מחויבות להציע. על פי לוח הזמנים המקורי, התעריפים החדשים היו אמורים להיכנס לתוקף 14 יום לאחר הפרסום כלומר, באמצע חודש מרץ.
אלא שבזק פנתה למשרד בבקשת הארכה. הנימוק: המצב הביטחוני השורר מקשה על השלמת תהליכי ההטמעה והבדיקות הנדרשות. בנוסף, טוענת החברה, תעריפים חודשיים מן הראוי שייכנסו לתוקף בתחילתו של חודש קלנדרי ולא באמצעו, מטעמי פשטות תפעולית במערכות החיוב.
משרד התקשורת מקבל את הבקשה ברובה, ומפרסם כעת טיוטת תיקון להערות הציבור עם חלון הערות קצר במיוחד עד ה-10 במארס 2026. המועד המוצע לכניסת התעריפים החדשים לתוקף: 1 באפריל 2026 אותו תאריך שנקבע גם כמועד הסופי להשלמת פתיחת רשת הסיבים של בזק בפני הוט.
















