חברת פרטנר פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, המציגות מגמות חיוביות בהכנסות משירותים, שיפור ברווח הנקי וגידול משמעותי בתזרים החופשי המתואם.
יחד עם זאת סך ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-810 מיליון שקל, המשקפים ירידה של כ-4.1% בהשוואה ל-845 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות הכוללות נובעת בעיקר מקיטון משמעותי של 12% במכירות ציוד קצה, שהסתכמו ב-140 מיליון שקל לעומת 159 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, החברה הציגה צמיחה חיובית של 4% בהכנסות מליבת פעילותה – שירותי תקשורת (בנטרול קש"ג) – שעלו ל-630 מיליון שקל. מגמה זו משקפת את האסטרטגיה של פרטנר להתמקד בהרחבת בסיס הלקוחות בתחומי הסיבים האופטיים ושירותי דור 5, תוך הקטנת התלות במכירות ציוד קצה שרווחיותן נמוכה יחסית.
החברה הציגה גידול של כ-4% בהכנסות משירותים בנטרול קש"ג (קישוריות גומלין), שהסתכמו בכ-630 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מצמיחה בהכנסות משירותים נייחים וכן מעלייה בהכנסות משירותי נדידה. מנגד, נרשמה ירידה של כ-12% בהכנסות מציוד קצה לעומת הרבעון המקביל, אשר הסתכמו ב-140 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה במכירות ציוד סלולרי.
ה-EBITDA המתואם (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות, בנטרול הפסדים/רווחים חד-פעמיים) עלה בכ-2% והסתכם ב-286 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA המתואם מסך ההכנסות בנטרול דמי קש"ג עמד על כ-37%.
הרווח הנקי גדל בשיעור משמעותי של כ-16% והסתכם ב-64 מיליון שקל, לעומת כ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נתון בולט במיוחד הוא הגידול בתזרים החופשי המתואם, אשר הסתכם ב-104 מיליון שקל, גידול של כ-533% לעומת הרבעון המקביל. השיפור נבע בעיקר מירידה בתשלומי ה-CAPEX (השקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים) ומשינויים בהון החוזר, שקוזזו חלקית על ידי עלייה בתשלומים בגין זכויות שימוש בתשתיות בזק.
במגזר הסלולר, מצבת מנויי הסלולר עמדה על כ-2.63 מיליון מנויים בסוף הרבעון, ירידה קלה של כ-5 אלף מנויים ביחס לסוף הרבעון המקביל, אך עלייה של כאלף מנויים ביחס לסוף הרבעון הקודם. למעלה מ-90% ממנויי הסלולר הנם מנויי פוסטפייד.
נתון מעודד במיוחד הוא הצמיחה המהירה במנויי דור 5, שהסתכמו בכ-638 אלף מנויים, עלייה של כ-239 אלף מנויים (+60%) ביחס לסוף הרבעון המקביל, וגידול של כ-59 אלף מנויים מאז סוף שנת 2024.
ה-ARPU הסלולרי (הכנסה חודשית ממוצעת למנוי) עמד על 42 שקל, עלייה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל. הגידול נבע בעיקר מעלייה בהכנסות משירותי נדידה ובהכנסות מחבילות סלולר, אך קוזז חלקית על ידי סיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל.
הכנסות מגזר הסלולר הסתכמו ב-503 מיליון שקל, וה-EBITDA המתואם במגזר זה עמד על 172 מיליון שקל, ירידה של כ-6% לעומת הרבעון המקביל. הירידה נבעה בעיקר מסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל, עלייה בהוצאות אגרות תדרים וירידה ברווח הגולמי ממכירת ציוד ואחר.
במגזר הנייח נרשמה צמיחה מרשימה, בעיקר בתחום הסיבים האופטיים. מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה בכ-446 אלף מנויים, גידול של כ-57 אלף מנויים (+15%) ביחס לסוף הרבעון המקביל, וכ-11 אלף מנויים ביחס לסוף שנת 2024. למעלה מ-90% ממנויי האינטרנט של החברה הנם בתשתית סיבים.
ה-ARPU באינטרנט עמד על 92 שקל, עלייה של כ-3% ביחס לרבעון המקביל, שנבעה בעיקר מצירוף לקוחות לתשתית סיבים ולחבילות גלישה בקצבים גבוהים.
הכנסות מגזר הנייח הסתכמו ב-329 מיליון שקל, גידול של כ-5% לעומת הרבעון המקביל, שנבע בעיקר מצמיחה בהכנסות משירותי אינטרנט ודאטה לעסקים. ה-EBITDA המתואם במגזר זה הסתכם ב-114 מיליון שקל, עלייה של כ-16% ביחס לרבעון המקביל.
על פי דיווח החברה, השלכות המלחמה על פעילותה עד כה התבטאו בעיקר בפגיעה בהכנסות משירותי נדידה, כפועל יוצא של השפעות הלחימה על הביקוש המקומי לתיירות בינלאומית ועל היצע הטיסות, ובירידה מסוימת במכר ציוד קצה בראשית המלחמה.
להערכת החברה, ברבעון הראשון של שנת 2025 הפגיעה ברווח החברה משירותי נדידה ביחס לתקופה שלפני המלחמה הייתה זניחה. החברה אף הכירה ברבעון בתקבולי תגמולים מביטוח לאומי בסך של כ-4 מיליון שקל, הנגזרים מהיקף גיוס אנשי המילואים מקרב עובדיה.
מבחינת איתנות פיננסית, החוב הפיננסי נטו של החברה עמד על 394 מיליון שקל בסוף הרבעון, ויחס החוב נטו ל-EBITDA מתואם עמד על 0.3, שיפור משמעותי לעומת 0.5 ברבעון המקביל.
אתמול אישררה חברת הדירוג Standard & Poor's Maalot את דירוג האשראי של החברה על -ilAA באופק יציב.
במרץ 2025 חילקה החברה דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך כולל של 250 מיליון שקל. החברה ציינה כי אינה מאמצת מדיניות קבועה לחלוקת דיבידנד, אלא תבחן חלוקות מעת לעת בהתחשב בהוראות הדין ובמצבה העסקי.
החברה פרסמה תחזית ל-CAPEX לשנת 2025, הצפוי להיות בטווח שבין 450-500 מיליון שקל.
במבט קדימה, הנהלת פרטנר מציינת מספר מוקדי פעילות אסטרטגיים:
- המשך פריסת טכנולוגיית דור 5 ומיקוד בחבילות ערך בסלולר.
- צמיחה במנויי הסיבים ובהכנסות אינטרנט.
- ביצוע פרויקטי תשתית מבוססי סיבים.
- שיפור אפקטיביות המכירות.
- חזרה לחלוקת דיבידנדים.
- מודל הפעלה חדש בטלוויזיה, עם השקה מסחרית צפויה תוך 4-6 חודשים.
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר אמר "הדוחות משקפים את מימוש התוכניות שלנו להשבחת החברה בכל תחומי הפעילות. לאחר שביססנו רשת סלולר מתקדמת ותשתית סיבים רחבה, פנינו לשדרוג משמעותי בשירות הטלוויזיה, שיעניק ללקוחות שלנו חוויה טובה הרבה יותר ובמודל כלכלי נכון ובריא לחברה".
















