הוט מובייל תסכים לתת בלעדיות לפלאפון ללא קנס, לאחר שהעלתה את ההצעה ל-2.1 מיליארד שקל?
פלאפון מתכוונת להציע לרגולטרים התחייבות לפרוס מעל ל-3,000 אתרי 5G
המו״מ למכירת הוט מובייל נכנס לישורת מכרעת לאחר שפלאפון העלתה את הצעת הרכישה לסכום של 2.1 מיליארד שקל. ההצעה תקפה עד הלילה, וההערכות הן שבהוט מובייל ייענו בחיוב. השאלה האם קבלת ההצעה תעניק לפלאפון תקופת בלעדיות, ללא חיוב בקנס במידה שהעסקה לא תתקדם?
על פי גורמים המעורים בנושא, פלאפון תצטרך להציג למשרד התקשורת ולרשות התחרות תוכנית מפורטת שתוכיח את יכולתה לקבל את כל האישורים הנדרשים. בתוכנית שמגבשת החברה מופיעה התחייבות להקמה של למעלה מ-3,000 אתרי 5G חדשים, פריסה שתאפשר רשת ארצית מלאה ותהווה קפיצת מדרגה משמעותית בתשתיות הסלולר בישראל.
פלאפון נעזרת בקבוצת ייעוץ משפטי רחבה: עו״ד אבי ליכט מוביל את הטיפול בעסקה, יחד עם עו״ד ניב זקלר בצד ההגבלים העסקיים. פלאפון עדיין לא פנתה למשרד התקשורת ולרשות התחרות אבל המטרה היא להציג את העסקה כמהלך אסטרטגי שעשוי לשרת אינטרס לאומי של קידום טכנולוגי, הגדלת פריסת הדור החמישי וחיזוק התחרות בתדרים הגבוהים.
במקביל, בשוק מעריכים כי למהלך עשוי להיות ממד פוליטי: קשריו של בעל השליטה בהוט, פטריק דרהי, עם ראש הממשלה נתפסים כגורם שעשוי להקל על אישור העסקה, אף שברמה המקצועית צפויה לה להיתקל בהתנגדות משמעותית מצד גורמי מקצוע במשרד התקשורת וברשות התחרות. התנגדות זו נובעת מחשש לריכוזיות ולפגיעה פוטנציאלית בתחרות בשוק, במיוחד על רקע העובדה שהשוק יצטמצם ל – 3 מפעילים גדולים, ופלאפון בשליטת בזק תהפוך להיות השחקנית הגדולה בשוק.

















פלאפון שהייתה החברה הראשונה בשוק עם מכשיר סלולארי נמצאת היום אחרונה בתשתיות קליטה בארץ. מעניין מה יקרה לאחר הרכישה כאשר בזק רובצת על פלאפון….הרפורמה של כחלון בסכנה ?
משרד התקשורת צריך לבעוט במפעילי הסלולר ולאיים בעיצומים קנסות וסנקציות על האיטיות בה הן פורשות את הדור החמישי. אנחנו חרפה בינלאומית בקצבי האינטרנט .