משרד התקשורת יקים צוות בינמשרדי כדי לבחון את ההתפתחות הטכנולוגית בקשר שבין עולם הלוויינים והסלולר. המטרה של הצוות היא בראש ובראשונה לחשוב כיצד צפויה להשפיע הטכנולוגיה על התפתחות שווקי התקשורת, וכיצד צריכה המדינה להיערך לכך.
נזכיר שבמשרד התקשורת שוברים את הראש בניסיון להגביר את החדשנות ואת פריסת הדור החמישי על רקע הנתונים המדאיגים שישראל נמצאת במקום לא טוב בהשוואה לעולם בכל הקשור במהירויות גלישה ופריסת דור חמישי.
נושא הלוויינות והחיבור הסלולרי קיבל תאוצה ברגע שאפל חשפה את החיבור שהטמיעה באייפון 14 ואשר מאפשר חיבור סלולרי באמצעות לוויינים בגובה נמוך.
משיחות עם מפעילים בישראל עולה שכרגע הנושא נמצא בחיתולים אך הם במעקב אחריו. בתערוכת הסלולר WMC 2023 שנערכת השבוע בברצלונה, זהו אחד הנושאים החמים שכולם מדברים עליו.
















