אריקסון מדווחת על סיום ההליכים מול משרד המשפטים האמריקאי בעקבות החקירות בנוגע להתנהלותה במסגרת מכרזי סלולר במדינות במזרח התיכון. החברה השבדית תשלם קנס של 206 מיליון דולר ובכך יושלם הסדר טיעון שישים סוף לפרשה שהתפוצצה ברעש רב ושבתחילתה האשימו את החברה בשוחד.
החברה מסרה בהודעתה כי מאז פתיחת ההליכים, משרד המשפטים האמריקאי לא טען או האשים את אריקסון בשום התנהגות פלילית בלתי הולמת חדשה, ושום התנהגות בלתי חוקית חדשה לא נטענה או הואשמה כיום. עם זאת, כפי שהוכרז בעבר באוקטובר 2021 ובמרץ 2022, משרד המשפטים הודיע לאריקסון כי לא סיפק מסמכים ומידע במועד ולא דיווח כראוי על מידע הנוגע לחקירה פנימית הקשורה לעיראק בשנת 2019.
Börje Ekholm, מנכ"ל אריקסון, ציין כי הנושא נפתר וזה יאפשר לחברה להתמקד בביצוע האסטרטגיה שלה "תוך הנעת שינוי תרבותי מתמשך ברחבי החברה עם יושרה במרכז כל מה שאנחנו עושים". החלטה זו היא תזכורת חדה להתנהלות ההיסטורית השגויה שהובילה להסדר טיעון. למדנו מזה ואנחנו במסע חשוב לשינוי התרבות שלנו. כדי להיות מובילים אמיתיים בתעשייה, עלינו להיות מובילי שוק וטכנולוגיה ותוך כדי להיות מובילים באופן שבו אנו מנהלים את העסק שלנו. צוות ההנהלה של אריקסון ואני נשארים מחויבים לשינוי זה ואנו ממשיכים ליישם בקרות מחמירות ושיפור הממשל התאגידי, האתיקה והתאימות ברחבי החברה שלנו, עם שיפורים תואמים לגישת ניהול הסיכונים שלנו. השינוי ממשיך ואנחנו חברה שונה מאוד היום ועשינו שינויים חשובים מאז 2017 ומ – 2022".
















