אלעד מלכא מונה לתפקיד משנה למנכ"ל משרד התקשורת. שר התקשורת שלמה קרעי ביקש ממימון שמילה המשמש בשנים האחרונות כמשנה למנכ"ל במקביל לתפקידו כסמנכ"ל הנדסה במשרד, לוותר על התואר לטובת מלכא לעת עתה ושמילה נענה לבקשה. המשמעות היא שקרעי לא מוותר על מועמדותו של מלכא לתפקיד המנכ"ל ויביא אותו לאישור בעוד מספר חודשים.
נזכיר שהמינוי של מלכא הוסר לאחר שקרעי הבין שישנו קושי להעביר את מלכא בנציבות שירות המדינה ולכן עדיף שלא ייפסל. הוא מינה אותו כיועץ מקצועי והתכנון הוא להכשיר את מלכא בחודשים הקרובים כך שיצבור ניסיון, ולאחר מכן להביא אותו לאישור, וזאת בדומה למתכונת שגיבשה השרה מירי רגב שלא אפשרו לה למנות את מקורבה לתפקיד.
השאלה מי ימונה כממלא מקום בחודשים הקרובים עדיין לא ברורה, וייתכן שקרעי יבקש משמילה למלא את התפקיד באופן זמני. אפשרות נוספת היא למצוא דמות אחרת מהמשרד שתסכים למלא את התפקיד, או להביא גורם מבחוץ, מה שנראה פחות סביר. מכיוון ששמילה כבר היה בעבר ממלא מקום מנכ"ל יהיה קל יחסית להכניס אותו לתפקיד. נוסיף שממלא מקום מנכ"ל נדרש לעמוד באותם תנאי סף של מנכ"ל.
אתמול הודיעה מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין על סיום תפקידה. היא צפויה לעזוב בסוף החודש.
















