משרד התקשורת שוקד בימים אלה על עבודת פיקוח בנושא האתרים הסלולריים במטרה לבדוק האם החברות השלימו פריסת דור רביעי ב – 98% כיסוי ברחבי הארץ, וזאת בהתאם למדיניות המשרד. החברות אמורות היו להשלים את הכיסוי עד חודש פברואר שעבר וכעת הנתונים מעובדים במשרד במטרה לבדוק את אמינותם.
הכיסוי בדור הרביעי הוא קריטי היות ובמקביל נסגרות רשתות תקשורת ישנות שלא ניתן להסתמך עליהן בכל הקשור לדיבור, והדור הרביעי אמור להחליף ולהעביר את השיחות כך שיתבצעו על גבי רשת אינטרנט.
דוח של מינהל אכיפה ופיקוח במשרד התקשורת מיולי 2022 מצא כי כל החברות לא סיפקו כיסוי סלולרי של דור 4 במעל ל- 10% מאורכו הכולל של כביש 40 ועל כן, הן אינן עומדות באבן הדרך השלישית לחובת הכיסוי הסלולרי, שלפיה על חברות הסלולר לספק כיסוי סלולרי בטכנולוגיית דור 4 בכבישי ישראל ברמה של 90% וזאת כבר החל מאוגוסט 2019. יש לציין עוד כי עד לחודש פברואר 2023 חברות הסלולר כבר יחויבו לכיסוי סלולרי של 95% מכבישי ישראל בטכנולוגית דור 4 ובפועל מדובר על 98% כיסוי של האוכלוסייה.
שמילה מימון, ממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת צפוי לעמוד בראש הצוות הבינמשרדי שאמור למצוא פתרונות לקשיים בבניית אתרים, מה שפוגע בצורה קשה ביכולת של החברות להקים רשתות דור חמישי מתקדמות. שמילה מימון החליף את לירן אבישר בן חורין שאמורה הייתה לעמוד בראש הצוות והודיעה על פרישה מתפקידה.
הצוות הבינמשרדי כולל את משרד ראש הממשלה, אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג הממונה על התחרות, נציג בנק ישראל, ונציג רשות החדשנות. באופן מוזר משהו, אין בצוות נציגים של מרכז השלטון המקומי, ואין בצוות נציגים מהמשרד להגנת הסביבה. כמו כן הוא נעדר מומחים מהשוק הפרטי.
















