רשות החדשנות בוחנת הקמה של מאגד חברות לקידום נושא יעילות בצריכה אנרגטית ברשתות תקשורת. צריכת החשמל ברשתות התקשורת הפכה להיות אחד הנושאים החמים בשוק התקשורת, בעיקר על רקע ייקור תעריפי החשמל באירופה מאז מלחמת רוסיה-אוקראינה ובשל העובדה שבדור החמישי צריכת החשמל עולה משמעותית ויש המעריכים שהיא אפילו מכפילה את עצמה. נסביר שלא מדובר ביוזמות של משרד התקשורת והרשות לתקצוב פרויקטים חדשניים בדור החמישי אלא בפורום שהוא יותר מחקרי.
במקביל ליוזמה של רשות החדשנות, שמתכננת להביא רעיונות מעולם האקדמיה לשולחן עבודה של חברות מסחריות, גם בישראל ניכרת מודעות הולכת וגוברת לנושא התייעלות אנרגטית, והחברות הסלולריות בישראל מתחילות לחפש פתרונות ליעילות אנרגטית בשעות שפל (שכבר קיימת דה פקטו) בתנועת הרשת.
צריכת החשמל ברשתות הסלולר נחשבת לאחד האתגרים הגדולים של התעשייה הטכנולוגית. טכנולוגיות חדשות יותר כמו 5G מבטיחות יותר תפוקה לכל יחידת צריכת החשמל, אך גם דורשות צריכת חשמל גבוהה יותר.
עם זאת, ישנם פתרונות המאפשרים לייצר תיעדוף בתנועה כדי להפחית את צריכת החשמל בלילות כשהעומס יורד משמעותית. ברשתות הסלולר, יעילות בצריכת החשמל משחקת תפקיד חשוב בשני מקומות עיקריים: בתחנות הבסיס ובמכשירי הקצה. בתחנות הבסיס, היעילות בצריכת החשמל חשובה כדי להפחית את העלות האנרגטית ואת העומס על התשתיות הפיזיות של הרשתות.
נסביר שככל שתעבורת הנתונים ברשתות גדלה, כך גם הביקוש לאנרגיה. בסין למשל כבר כמה שנים שרשתות הסלולר סוגרות סקטורים בשעות השפל.
















