משרד התקשורת משחרר חסימה נוספת בשוק הנייח שעשויה להקל על ספקים קטנים הפורסים תשתיות סיבים. המשרד החליט לאפשר לכלל הספקים המורשים, ולא רק לחברות קטנות, לפרוס תשתיות תקשורת, ובפרט סיבים אופטיים, בכל רחבי הארץ בכפוף לעמידה בהוראות הביטחון והוראות נוספות. כך, ספקים קטנים שהיו מוגבלים עד עתה לאזורי התמרוץ בהם בזק בחרה שלא לפרוש סיבים אופטיים (כ15% מכלל המדינה) יוכלו לפרוס בכל שאר המדינה ולהתחרות על הצרכנים, תוך שימוש בתשתיות פסיביות – כולל בתשתיות של בזק עצמה.
המהלך יקל כלכלית על הספקים הקטנים שעד כה נאלצו להשתמש בתשתיות של ספקים אחרים או לפרוס בעצמם בעלויות גבוהות כדי לפעול מחוץ לאזורי התמרוץ. כעת יוכלו לשמור על רצף פריסה באמצעות שימוש בתשתיות בזק הקיימות.
לדברי המשרד נכון לינואר 2023 ליותר מ- 70% ממשקי הבית קיימת נגישות לסיבים אופטיים, ובסוף השנה הנגישות לסיבים צפויה לעלות ל-85% ממשקי הבית ואף יותר. מתוך הבתים המונגשים לסיבים אופטיים, כ-40% מנויים לשירות האינטרנט על גבי רשת הסיבים בפועל. עוד יצוין, כי על פי מחקר של ה-OECD ישראל היא בין הראשונות בעולם בקצב החיבור לסיבים.
על פי מחקר של הבנק העולמי שהוצג בישראל עולה כי נגישות לאינטרנט מהיר מגדילה את הסיכוי למצוא עבודה ב- 13%-17% וכן כי כל 1% גידול בשימוש בתשתיות תקשורת נייחות, מגדיל את תוצר המדינה ב0.08%.
















