חברת דואר ישראל מפרסמת את התוצאות הכספיות לשנת 2022, מהם עולה כי החברה הפסידה כמיליארד שקל המורכבים המורכבים מהפסד שוטף של 264 מיליון שקל, פלוס בתוספת עלויות פרישת עובדים בסך 790 מיליון שקל במסגרת תוכנית ההבראה, הסתכם ההפסד ב- 1.054 מיליארד שקל. ב – 2021 הסתכם ההפסד ב – 175 מיליון שקל (שכלל רווחי הון בסך של כ-59 מיליון שקל).
הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2022 ב – 1.532מיליארד שקל, ירידה של 5.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי החברה החלה לראות שיפור במדדים התפעוליים כתוצאה מצעדי התייעלות שננקטו וההפסד הסתכם ב – 40 מיליון שקל ברבעון. בתוספת עלויות פרישת העובדים במסגרת תוכנית ההבראה בסך של 790 מיליון שקל, הסתכם ההפסד ברבעון בסך של 850 מיליון שקל.
לדברי החברה ברבעון הרביעי המשיכה החברה את המפנה שהחל ברבעון השלישי, והציגה גידול בהכנסות שהסתכמו בכ-393 מיליון שקל, בהשוואה ל-380 מיליון שקל ברבעון השלישי, בו נבלמה הירידה המתמשכת בהכנסות.
החברה מדווחת על EBITDA שלילי בסך 37 מיליון שקל בשנת 2022, לעומת EBITDA שלילי בסך 74 מיליון שקל בשנת 2021, זאת בנטרול השפעה מהותית לחברה היה בשנת 2022 תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 236 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי בסך 52 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
כאמור, רואי החשבון של החברה הסירו את הערת עסק חי בעקבות תוכנית ההבראה והציפייה שהחברה תעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות.
מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "הסרת הערת העסק החי והשיפור בתוצאות הרבעון האחרון הן תוצאה של אמון מחדש של מחזיקי העניין בהנהלה החדשה של החברה. המנכ"ל, דוד לרון, גיבש סביבו צוות מנהלים בעלי רקע וניסיון מוכח בעולם העסקי והם אחראים, יחד עם אלפי העובדים המסורים של החברה, למהפך שהחברה עוברת. החברה עומדת בכל יעדי תוכנית ההבראה שנקבעו לה ואף מקדימה את השגתם במספר חודשים. במהלך שנת 2022 נעשו בדואר ישראל שורה של צעדי חיסכון והתייעלות תפעולית, החל מחיתוך במספר חברי ההנהלה והבכירים, דרך איחוד מוקדי השירות ומערכי המחשוב – דבר שיאפשר לחברה להרחיב את השקעותיה באוטומציה ובמערכות דיגיטליות מתקדמות, על מנת להעניק לציבור שירות מתקדם וחדשני הן בתחומי הדואר והחבילות והן בתחומי השירותים הפיננסיים של בנק הדואר. צעדי ההתייעלות נמשכים ויימשכו גם במהלך 2023 על מנת להביא את החברה אל תהליך ההפרטה במצב פיננסי איתן".
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל: "התוצאות העסקיות מדברות בעד עצמן ומהוות אסמכתה לעוצמתה של 'דואר ישראל', ליכולתה להתגבר על האתגרים המורכבים שבפניה ולמוכנותה להפרטה. תכנית המפנה של הדואר מתקדמת באופן מהיר ואפקטיבי, והחברה תגיע לאיזון תפעולי כבר במחצית 2023. ברצוני להודות לעובדי החברה, ולחברי להנהלת החברה על המחויבות הגבוהה להוביל וליישם את השינויים הנדרשים במסגרת תכנית המפנה לדואר ישראל, ואשר מעמידים את העובדים בפני קשיים ומאמצים ניכרים. אני מודה גם ליו"ר החברה מישאל וקנין, שמהווה עוגן חיוני ביצירת המעטפת הנדרשת בכדי לאפשר להנהלה להוביל את המהלכים המורכבים בכל תחומי הפעילות של החברה. בתקופה הקרובה, לצד ההבראה, נתמקד במשימה המרכזית שבפנינו: היערכות להפרטה מהירה ומוצלחת ויצירת מנועי צמיחה אשר יבטיחו את עתיד החברה לשנים קדימה. השינוי החיובי בתוצאות העסקיות שהחל ברבעון הרביעי והתעצם ברבעון הראשון של 2023, יאפשר לחברה להשקיע בשיפור מערכות, תשתיות ותהליכים, שיתמכו בשיפור של השרות לציבור בסטנדרטים המקובלים במדינות מתקדמות".
















