בלידר שוקי הון סבורים שהירידה במחיר המניה של פרטנר בשבוע שעבר הייתה קיצונית מדי ונבעה מאכזבה מסוימת של המשקיעים שגילו שתהליך השיפור יהיה מדורג יותר ולאורך זמן. לדברי סבינה לוי מנהלת מחקר לידר שוקי הון, הירידות במחיר המניה היו חריפות מדי ונבעו, בין היתר, מהשילוב של ההרעה בסנטימנט והיעדר קטליזטורים משמעותיים בטווח המיידי. "אנו בדעה, כי התמחור הנוכחי של המניה בשוק אינו מגלם את מלוא פוטנציאל השיפור בתוצאות של פרטנר בטווח הבינוני – רחוק".
מניית פרטנר רשמה ירידות חדות בסמוך לפרסום הדוחות לרבעון רביעי, והשילה כ-10% מערכה ביום הפרסום ו-10.5% נוספים ביום שלאחר מכן. לוי כותבת שהחולשה במניה נבעה משילוב של תוצאות מעורבות ותחזית חלשה ביחס לצפי לשנת 2023, בעיקר על רקע רמת הוצאות והשקעות גבוהה יותר, אשר הובילו לאכזבה מסוימת בקרב המשקיעים. "הנהלות חברות הסקטור, לרבות פרטנר, הביעו במהלך הרבעונים האחרונים אופטימיות בנוגע לשיפור בסביבה העסקית, וציינו, כי התמתנות היקף הניודים בסקטור ושינוי אסטרטגיית התמחור עשויים לתמוך בתוצאות כבר בעתיד הקרוב. זאת לצד המשך שיפור הדרגתי ברווחיות התחום הקווי תודות להתרחבות בשוק הסיבים והמאמצים לשפר את הרווחיות בתחום הטלוויזיה. לגבי פרטנר ספציפית, הייתה גם ציפיה, כי השלמת המסה הקריטית של פרויקט הסיבים תאפשר להוריד את גובה ה- CAPEX ,דבר שיבוא לידי ביטוי בשיפור בתזרים. בניגוד לצפיות האופטימיות שנוצרו בקרב המשקיעים, תוצאות הרבעון והיעדים של החברה ל-2023 מעידים על כך שקצב השיפור בתוצאות צפוי להיות הדרגתי יותר, ועדיין קיים סימן שאלה גדול בנוגע ליכולתן של חברות הסקטור להציג שיפור עקבי ב- ARPU".
עוד היא ציינה ביחס למגזר הסלולר כי השיפור בסביבת המחירים בסקטור והשינוי במיקוד האסטרטגי של החברה עדיין לא באים לידי ביטוי בצורה משמעותית ב-ARPU. פרטנר דיווחה על ARPU של כ-54 שקל ברבעון, כ-49 שקל בנטרול השפעת מחיקת המנויים, ולעומת כ-51 שקל ברבעון הקודם. "האצה במגמת השיפור עשויה לשפר את רמת הביטחון שלנו בתחזיות ולהוות אפסייד לשווי. בשלב זה, התמחור שלנו לחברה מניח צמיחה שנתית של כ-1% ב- ARPU מדווח, בניכוי דמי הקישוריות".
בנוגע למגזר הנייח היא מציינת כי הערכת השווי שבוצעה לטובת בחינת המוניטין שצורפה לדוחות הכספיים "מספקת לנו אינדיקציה בנוגע להערכות הנהלת החברה בקשר לביצועי התחום בשנים הבאות. החברה עשויה להשלים מוקדם יותר את מכסת הקווים שהוגדרה במסגרת הסכם ה- IRU מול בזק. פרטנר ציינה בדוחותיה, כי השלימה במהלך הרבעון הראשון את הפעימה הראשונה במסגרת ההסכם והקדימה את הפעימה השנייה. כל פעימה מסתכמת ב- 24 אלף קווים. אנו לא פוסלים, כי החברה תשלים את מלוא הפעימה השנייה במהלך 2023 , כאשר על פי הערכת השווי שצורפה, החברה עשויה להשלים ב-2024 שתי פעימות נוספות. מצד אחד, התקדמות מהירה של פרטנר במסגרת ההסכם מעידה על הצלחת החברה לגייס לקוחות סיבים חדשים/ להעביר לקוחות נחושת קיימים לסיבים. אולם מהצד השני, ישנה השפעה משמעותית על התזרים בשנים הקרובות, כאשר התשלום בגין זכויות השימוש למשך תקופה של 15 שנה משולם בחמש השנים הראשונות. אנו מעריכים, כי השפעת ההסכם על תזרים החברה מסתכמת בכ-60-50 מיליון שקל ב-2023 (לא כולל תחזוקה) והיא צפויה לעלות לכ -150-130 מיליון שקל בשנים שלאחר מכן. נציין בהקשר זה, כי הערכת השווי שצורפה לדוחות מגלמת השפעה מעט גבוהה יותר".
נקודה מעניינת לגבי ההסכם עם בזק שמועיל מאד לפרטנר הוא שלדברי לוי "העברת לקוחות הנחושת משוק סיטונאי להסכם IRU מגלמת בתוכה חסכון פוטנציאלי של כ-35 שקל לקו לחודש".
עוד היא מציינת בהקשר לתחום הטלוויזיה כי החברה צופה שחיקה משמעותית בהכנסות הטלוויזיה בשנים הקרובות. "הערכת השווי מגלמת ירידה מתמשכת בהכנסות הסגמנט, מכ-231 מיליון שקל ב- 2023 לכ-170 מיליון שקל ב-2027 . מאידך, התחזית מניחה צמיחה נאה בהכנסות משירותי האינטרנט וה- DATA ,כאשר החברה אף ציינה במהלך השיחה, כי היא מבצעת השקעות בפריסת תשתית סיבים לעסקים. הצמיחה בהכנסות משירותי האינטרנט וה-DATA תפצה על מלוא השחיקה בתחום הטלוויזיה ותתי תחומי נוספים, ותתמוך בצמיחה חיובית של כל המגזר בשנים הקרובות".
















