שר התקשורת שלמה קרעי הודיע הבוקר על ניסיון נוסף לטפל בבעיות הקליטה בסלולר ביו"ש, והפעם הוא ינסה לפתור את הבעיה באמצעות הקמת צוות בינמשרדי שינסה למצוא תשובות. נזכיר שמשרד התקשורת מנסה לפתור את הבעיה המוכרת כבר שנים ארוכות וכל מה שנעשה לא פתר את הבעיה בצורה יסודית. הבעיה ביו"ש היא הטופוגרפיה של האזור מה שהופך את הכיסוי הסלולרי למשימה כמעט בלתי אפשרית המחייבת הקמת אתרים במקומות שבהם אין תשתיות חשמל, אך בעיקר אין מי שישמור על האתרים מפני פגיעה.
נהמשרד פעל להקמת אתרים בבסיסי צה"ל, איפשר לחברות הסלולריות להקים אתרים במשותף ביו"ש וכו', ולמרות כל זאת ישנם לא מעט אזורים שהחברות פשוט לא הצליחו לכסות למרות דרישות מפורשות של המשרד.
לדברי קרעי: "אחרי שנים של הזנחה, בהן תושבי יו"ש נסעו בכבישים ללא קליטה סלולרית ותוך סיכון חיי אדם, אנו מתחילים היום, כפי שהבטחתי בכניסתי לתפקיד, לפעול על מנת למצוא פתרון לכיסוי קליטה סלולרית בצירים וביישובים ביו"ש.
_
קרעי שיגר היום (א') מכתבים אל שר הביטחון, יואב גלנט ואל השר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ' בו הודיע על הקמת צוות בין משרדי שנועד למפות ולהציע דרכים להסרת החסמים הקיימים להקמת אתרים סלולריים חדשים באיו"ש. הצוות, בהובלת משרד התקשורת ימנה נציגים מצה"ל, מהמינהל האזרחי, ממשרד הביטחון, מהשלטון המקומי באיו"ש ומהמשרד להגנת הסביבה במטרה להוביל לשינוי משמעותי לרווחת הציבור.
המשרד ציין כי בשנת 2018 קבע משרד הביטחון שהכיסוי הסלולרי במרחב הינו צורך ביטחוני. למרות זאת, כיום איכות הכיסוי הסלולרי ביו"ש אינה מספקת, ואינה נותנת מענה במקרים של מצבים מסכני חיים. כיום ישנם עשרות אתרים סלולריים שהקמתם מתעכבת, כאשר לפחות 12 מתוכם ממתינים לאישורים של גורמים שונים במשרד הביטחון ובצה"ל. לאור סכנת החיים המתוארת לעיל ונחיצותם הגבוהה של אתרים אלו, גרירת הרגליים הזו לא יכולה להימשך יותר.
















