הרגולציה האירופאית בכל הקשור לאיכות הסביבה וחברות תקשורת, מתחילה להשפיע על משרד התקשורת שלא מתעלם מהנושא. הערכה היא שבמוקדם או במאוחר המשרד יצטרך לתת את הדעת כיצד מיישרים קו עם המפעילים האירופאיים שמחויבים לאפס פליטות פחמן דו חמצני עד 2050, וחלק מהם כבר הודיעו שיעברו לאנרגיות ירוקות עד 2030.
על פי ארגון ה – GSMA נכון לעכשיו, 62 מפעילים, המייצגים 61% מהכנסות התעשייה ו-46% מהחיבורים שלו, התחייבו להפחית את הפליטות הישירות והעקיפות שלהם עד 2030, כאשר 12 מפעילים נוספים התחייבו ליעד זה מאז השנה שעברה. יתירה מכך, המפעילים בעולם שמים דגש הולך וגובר על שקיפות בכל הקשור לפעילות בתחום. עשרות מפעילים כבר הקדימו הצליחו להגיע לדירוג A או A-.
אירופה וארה"ב הן כרגע המובילות בדרך לאפס פליטות של גזי חממה עם ירידה ישירה בפליטות פר חיבור מאז השנה שעברה, ורמת פליטות אבסולוטיות. זאת בשל תוכניות ההתייעלות האנרגטית של המפעילים המבוססות על גישה לחשמל מתחדש. בסך הכל, המחויבות של תעשיית המובייל להפחתת פליטות ושיפור דיווח האקלים היא צעד חיובי לקראת מיתון שינויי האקלים, נמסר מהארגון.
הוצאות האנרגיה של המפעילים עומדות ביציבות על 20-40% מההוצאה OPEX. על מנת להתמודד עם הנושא המפעילים מיישמים מצבי שינה ברשת מבוססי בינה מלאכותית, סוללות ליתיום-יון, קירור טבעי ומערכות ומיקום אתרים חכם יותר.
בעולם, 24% מהחשמל בשימוש על ידי מפעילים בשנת 2022 מגיע ממקורות אנרגיה מתחדשים, עלייה מ-18% ב-2021 ו-14% ב- 2020. עם זאת, יש פערים משמעותיים בין אזורים שונים בעולם הנובעים מאילוצים פוליטיים שמקשים על המעבר לאנרגיות מתחדשות.
















