ממשל ביידן נערך להחזיר לארה"ב את ההובלה בשוק הסלולר בדגש על הדור השישי 6G, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. לדברי העיתון ממשל ביידן שואף לבסס מחדש את מנהיגות ארה"ב בתחום הטלקום, תחום שבו סין השיגה הישגים, וזאת בניסיון לבסס מחדש את ההובלה האמריקאית בתחרות מולם.
בכירים בבית הלבן מתכננים פגישות עם מומחים מקרב התעשייה, גורמים ממשלתיים ואקדמיים כדי להתחיל לפתח מטרות ואסטרטגיות לדור 6G. לדברי כתב העיתון ג'ון ד. מקינון, הרעיון הוא לפתח יכולת לקחת את מחשוב הענן והאינטרנט הנייד לכל מקום בעולם בנוסף לשיפורים אחרים.
הדור השישי בסלולר עדיין רחוק שנים מפריסה, אך הוא עשוי לסלול את הדרך לגישה גלובלית לאינטרנט שעדיין אינה זמינה עם התקן 5G הנוכחי, ואמורה להיות הרבה יותר מהירה. הרחבת הגישה לאינטרנט הייתה בראש סדר העדיפויות של ממשל ביידן כחלק מיוזמות התשתית שלו. יוזמת תכנון ה-6G שואפת גם לבסס מחדש את ההובלה של ארה"ב ובעלות בריתה בתחום הטלקומוניקציה, שם סין השיגה הישגים בין היתר הודות לטיפוח ייצור ציוד מקומי והשתתפות מוגברת בקביעת סטנדרטים בינלאומיים. בכיר בממשל האמריקאי הודה כי סין השתמשה ב-5G ביעילות כדי לקדם את יעדיה הכלכליים והביטחוניים-לאומיים, כגון השגת נתח שוק עולמי על פני המערב עבור חברות ייצור ציוד הטלקום שלה, כולל Huawei Technologies Co. "סין באמת שמה את מגזר הטלקום שלה בראש סדר העדיפויות, ואני חושב שאנחנו לא", אמר בכיר בממשל בשיחת עם עיתונאים. הממשל יתמקד גם בבנייה ושימור של יתרונות בתחומי היי-טק אחרים שבהם ארה"ב ניצבת בפני אתגרים חדשים מצד סין. אלה כוללים ייצור מוליכים למחצה, מחשוב קוונטי וביוטכנולוגיה.
















