אינדיקציות ראשוניות שהתקבלו במשרד התקשורת מעידות על כך שהחברות הסלולריות עומדות בדרישות הכיסוי שהציב המשרד עד חודש פברואר השנה, והגיעו לכיסוי של 95% מהאוכלוסייה בדור הרביעי. ל – zmanavir נודע שהמשרד עדיין בודק את הנתונים אך ככל הנראה התמונה נראית עד כה חיובית והחברות עמדו בדרישת המשרד שלפני שנתיים הודיע על תוכנית לקידום פריסה במקביל להקלה שנתן למפעילים בשיתוף אתרים בפריפריה.
נזכיר שלפני שנתיים החובה שחלה על החברות הייתה להגיע ל – 75% והלחץ על המשרד עשה את שלו והביא לדרישה מהחברות להשלים בתוך שנתיים הגעה ל – 95% כיסוי. כעת נותרה שאלה מתי החברות ישלימו פריסה לכל האוכלוסייה באופן מלא.
נדגיש שההטבה שניתנה לחברות בשיתוף פעולה ב – 120 אתרים בפריפריה לא התרוממה בשל אינטרסים שונים של החברות ובשל הקושי לקבל אישורים להקים אתרים.
ההחלטה התקבלה בתקופתו של יועז הנדל כשר תקשורת ששם לו למטרה לפתור את בעיות הכיסוי והקליטה הסלולרית.
זו הסיבה שהלך על מיתווה של מקל וגזר לפיו החברות יגיעו לפריסה 95% מהמדינה ובמקביל יקבלו הקלה בשיתוף אתרים באזורים מוגדרים בפריפריה. כאמור זה לא צלח ומשרד התקשורת החליט לאחרונה להקים צוות בינמשרדי שאמור לקדם שוב את כל נושא הקמת אתרים סלולריים וזאת לאור המספר המועט של אתרים שהחברות הקימו בשנים האחרונות.
















