גורמים בכירים במשרד התקשורת אומרים שבמידה ובקרוב לא תחול התקדמות בכל הקשור למו"מ לגבי מחירי הפיקוח שגובה בזק ממפעילים שפורסים סיבים דרך תשתיותיה, המשרד ייצא בשימוע בנושא ויפחית את המחיר באופן חד צדדי. בחודשים האחרונים המשרד מתנהל בעצלתיים בכל הקשור לשוק הנייח וכובד המשקל שלו עבר לתחום השידורים ולתחום הסלולר. התוצאה היא שנושאים כמו מחירי הפיקוח שגובה בזק, ונושאים נוספים כמו מחירי השוק הסיטונאי, ועוולות נוספות, פשוט נדחקים לקרן זווית.
מחירי הפיקוח של בזק נקבעו בהסכמה בין משרד התקשורת לבינה במה שנראה כטעות אחת גדולה. בזק דרשה במסגרת השוק הסיטונאי שמפקחים מטעמה יפקחו על עבודות השחלת סיבים שנעשות בתשתיותיה. בתחילה בזק דרשה 2,600 שקל למפקח ואולם הסכימה להתפשר והמחיר ירד ל – 1,900 שקל למפקח ליום פיקוח.
המחיר הגבוה בפיקוח הוא אחת הסיבות שחלק מהגורמים שרצו להיכנס לשוק הנייח – נסוגו מכוונתם.
אי ההבנה של המשרד את גודל הטעות שלו הביאה לכך שבזק עשתה את אחת הקומבינות הגדולות שנעשו אי פעם בשוק התקשורת ולמעשה שכרה כוח אדם במחירים מאד זולים מכל מיני גורמים שעוסקים בגיוס כוח אדם, ושילמה להם שיפקחו במקום העובדים שלה שחזרו לעבודתם הרגילה. במלים אחרות בזק קבלה סכומים ניכרים ממפעילים עבור פיקוח של אנשים מטעמה, אלא שבמקום זאת היא העסיקה עובדים חיצוניים.
מיותר לציין שעובדים אלה אינם מיומנים כמו עובדי בזק ולא מכירים כלל וכלל את הרשת של בזק, ולמעשה עברו תדרוך קצר בלבד ויצאו לפיקוח מבלי שהם לגמרי מבינים את עבודתם. הקבלנים הפרטיים מספרים שעובדי הפיקוח של בזק היו מגיעים לנקודת המפגש, מפגינים נוכחות ולא עושים כלום למעשה, ואחרי זמן קצר אף היו עוזבים את המקום. על המחדל הזה שילמו הקבלנים, ועדיין מחוייבים לשלם, 1,900 שקל ליום. ספק אם כל הקבלנים יודעים שהמפקחים הם בכלל לא עובדי בזק.
המחדל עוד יותר זועק לשמיים היות והמשרד בדק זאת אחרי שהנושא התפרסם אצלנו, וזה חוץ מהתלונות של הקבלנים. למרות זאת המשרד ממשיך לגרור רגליים ואינו עוצר את התופעה.
כאמור, גורמים במשרד אישרו שהנושא עשוי בקרוב לעבור לשימוע או שבזק תפחית את מחירי הפיקוח בצורה משמעותית.
חלק מהקבלנים הבהירו שלא ישלמו ומוכנים להסתכן בתביעות מול בזק.

















אסור למנוע תחרות להוט