חברות תקשורת בארץ המשווקות וסולקות את נטפליקס, עודכנו לאחרונה שהיא מתארגנת לממש את תוכניותיה בנושא צמצום מספר המשתמשים על אותו חשבון. העדכון נועד להכין את החברות מראש היות וייתכן שהדבר יביא למספר פניות מוגבר למוקדי השירות מלקוחות שיוגבלו. נטפליקס עושה את המהלך בכל העולם במסגרת של תוכנית מסודרת שבאה בעקבות מיליוני חשבונות שהחברה גילתה שאינם משלמים לה.
המפעילים בישראל ובעולם מקבלים הדרכה מסודרת לקראת המהלך, ונטפליקס מודיעה להם בדיוק מתי הוא יתחיל ומה הוא כולל. כרגע התהליך עדיין לא החל, אך מפעילים בארץ כבר קיבלו על כך עדכון שהדבר יקרה בקרוב. על פי הערכות נטפליקס תפנה ללקוחות קודם ותבקש מהם להסדיר את החשבון או השימוש ותעניק להם תקופת זמן לפני שתתריע על ניתוקם.
נטפליקס בוחנת תכונה חדשה שתגביל את מספר המכשירים שיכולים להשתמש בחשבון בו-זמנית. התכונה נבדקת כעת בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו, והיא צפויה להיות מושקת למדינות נוספות בחודשים הקרובים. במסגרת התכונה החדשה, משתמשי נטפליקס יוכלו ליצור עד שני פרופילים ביתיים עבור החשבון שלהם. ניתן להשתמש בכל פרופיל בית במכשיר אחר, והמשתמשים יוכלו לצפות בנטפליקס בכמה מכשירים שירצו כל עוד הם נמצאים באותו בית. אם משתמש ינסה לצפות בנטפליקס במכשיר שאינו נמצא בביתו, הוא יתבקש להזין את הסיסמה של החשבון. אם המשתמש אינו יודע את הסיסמה, הוא לא יוכל לצפות בנטפליקס במכשיר זה.
נטפליקס בוחנת את הפיצ'ר החדש הזה במאמץ לפעול נגד שיתוף סיסמאות. החברה מעריכה שכ-100 מיליון משקי בית ברחבי העולם משתמשים בחשבונות נטפליקס שאינם בבעלותם. הנוהג הזה עולה לנטפליקס מיליארדי דולרים באובדן הכנסות מדי שנה.
הפיצ'ר החדש צפוי להיתקל בהתנגדות מסוימת מצד משתמשי נטפליקס שמשתפים כרגע את חשבונותיהם עם חברים או בני משפחה. עם זאת, נטפליקס מקווה כי התכונה תסייע לקזז את עלות שיתוף הסיסמאות ולהפוך את השירות לבר קיימא יותר בטווח הארוך.
מנטפליקס ישראל לא נמסרה תגובה.
















