"אם משרד התקשורת לא יתערב בנעשה בשוק הנייח, עד סוף השנה כבר לא יישארו חברות קטנות שפורסות סיבים בשוק הנייח. זה לא בגלל אירוע אחד, אלא בגלל היעדר אכיפה ומדיניות שלא מאפשרת לשחקנים הקטנים להרוויח. הפניות למשרד התקשורת לא עוזרות. הם מקשיבים, מהנהנים בראשם ובסוף ממשיכים הלאה בלי לעשות כלום. בינתיים אנחנו מפסידים על כל לקוח סיבים שאנחנו לוקחים במסגרת השוק הסיטונאי בגלל המבצעים של החברות הגדולות. אי אפשר להתחרות בכללי משחק לא הוגנים", כך אומר אחד השחקנים המוכרים והבולטים הפועל בשוק בשיחה עם zmanavir.
לדברי היזם שהעדיף לשמור על עילום שם, "בחודשים האחרונים אירעו לא מעט פעמים שבהם בכל מקום שנכנסנו אליו, בזק נכנסו יום אחרינו. אנחנו מתחילים עבודות פריסה, מתחילים לחבר לקוחות, ומיד בזק נכנסת אחרינו ומתחילה בעבודה במקביל. ואני לא מדבר על אזורי תימרוץ. אני מדבר על יישובים שבזק אמורה לפרוס בהם, אבל אנחנו רצינו להקדים אותה כי מדובר באזורים שהיא לא תיכננה להיכנס אליהם השנה, אבל איך שאנחנו פורסים הם מקדימים במקביל את הפריסה".
"תוסיף לזה את מחירי הפיקוח, שאני נדרש לשלם עבור איזה פקח שבזק שכרה, ותוסיף לזה את מחירי המעבר בתשתיות בזק, שמשרד התקשורת לא מוכן לטפל בשניהם – ואתה מקבל שיבוש טוטאלי של כל התוכנית העסקית שלך. חשבנו שנוכל אולי לאזן בין ההשקעה שלנו בפריסת סיבים לבין מכירת אינטרנט בשוק הסיטונאי, והתוצאה היא שאנחנו מפסידים בשני המקומות. תוסיף לזה את עלויות הריבית ותגיע לבד למסקנה שהמשרד גורר אותנו לקריסה".
בחודשים האחרונים יזמים שמשרד התקשורת דחף אותם להיכנס לשוק הסיבים רק לפני שנה-שנתיים מוצאים את עצמם קורסים בגלל שורה של מחדלים של משרד התקשורת. כפי שכתבנו כאן המשרד החליט שהוא משקיע את מירב המאמצים שלו בקידום הסלולר והשידורים, ולכן הוא לא עוסק כמעט בשוק הנייח למרות המציאות הבעייתית בשוק זה. מבחינת המשרד העובדה שהסיבים נפרסים על ידי השחקנים הגדולים היא הקובעת והקבלנים הקטנים שהמשרד הוא זה שעודד אותם להיכנס לשוק ולהתחרות בחברות הגדולות, פשוט נזנחו.
תגובת משרד התקשורת תובא לכשתתקבל
















