הנתונים על כמות האתרים הסלולריים בישראל בדור החמישי, כפי שנחשפו אתמול כאן באתר, נתפסים במשרד התקשורת כלא מספקים בעליל. לדברי גורמים במשרד, על מנת שבישראל יורגש דור חמישי אמיתי, שישפיע על חוויית הגלישה, נדרשת לפחות הכפלה של מספר האתרים הסלולריים בדור החמישי. המשמעות היא שאם כרגע יש בערך בישראל סדר גודל של כ – 1,600 אתרי דור חמישי, ישראל צריכה להגיע למספר של לפחות 3,000 ומעלה אתרי דור חמישי.
אם היחס כיום עומד על 20% לערך בין כמות האתרים הסלולריים בדור החמישי לסך כל האתרים שמפעילות החברות, יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות אומרים במשרד התקשורת. נזכיר שבימים אלה יושב הצוות הבינמשרדי שבוחן דרכים להקלה על הקמת אתרים סלולריים – מה שמסתמן כבעיה הגדולה ביותר בדרך להרחבת הכיסוי. הצוות יושב מדי שבוע וצפוי להגיש מסקנות בעוד מספר חודשים. בקרוב יגיעו גם החברות הסלולריות להופיע בפני הצוות ומומחים נוספים מתחום התשתיות.

















השאלה הבסיסית נותרה עדיין ללא מענה: מדוע בכלל לטרוח להוסיף עוד אתרי דור 5?
את כל מה שאפשר ונדרש לעשות עם טלפון נייד, ניתן לעשות בדור 4.
זה ידוע לכל, במיוחד למנכל"י חברות הסלולר, שאין בפריסת דור יתרון טכנולוגי בעבור משתמשי הסלולר.
ההקצאה הקשוחה של תדרים נפרדים לדור 4 ולדור 5 – בזבוז משווע של משאבי ספקטרום.
עדיף לאפשר שימוש גמיש בתדרים, כלומר אותם תדרים לדור 4 וגם לדור 5, בהתאם לאילוצים בשטח סביב כל אתר ואתר – כך ניצול התדרים, והביצועים ללקוח הסופי יהיו משופרים, מבלי להשקיע CAPEX בחומרה חדשה שאין לה הצדקה כלכלית.