מנהל מחלקת המחקר של IBI, לירן לובלין, מפרסם תגובה לדו"ח של פרטנר ובמלים פשוטות אומר שהדוחות לא טובים. לדבריו, "פרטנר פרסמה הבוקר את הדוח לרבעון הראשון של שנת 2023. התוצאות היו מתחת לציפיות ועל אף שמחיר המניה היה נמוך בבוקר הדו"ח התוצאות הצליחו לאכזב את השוק. מגזר הסלולר ממשיך להציג שיעורי נטישה נמוכים אבל אובדן לקוחות (או טיוב מצבת הלקוחות) והיעדר צמיחה במכירות קצה בשילוב עם השקעות בהיקפים משמעותיים כירסמו בתזרים המזומנים לרבעונים ובמבט קדימה להמשך השנה אנחנו מתקשים לראות את השינוי ב-2023. נכון, המגזר הנייח צומח ברקע להסכם עם בזק אבל לא בקצב שיביא לשיפור דרמטי בתזרים בטווח הקצר והתייעלות חוזרת להיות האופציה הריאלית יותר להגדלת התשואה לבעלי המניות".
בהתייחסו למגזר הסלולר מסביר לובלין כי "פרטנר איבדה 37 אלף מנויים מתוכם כ- 27 אלף פריפייד ו- 10 אלפים מנויי פוסט פייד. ההכנסה הממוצעת היתה זהה לרבעון קודם (54 שקל) וגבוהה ב- 5 שקלים מרבעון מקביל, העלייה נבעה מגריעת המנויים שביצעה החברה ברבעון הקודם ושיפור בהכנסות רואמינג. שיעור הנטישה ברבעון חזר לרמות נורמטיביות ועמד על 7.5%. פרטנר ממשיכה במגמת המיקוד בחבילות ערך שהביאה לירידה במספר המנויים וצפויה להביא לשיפור עתידי בהכנסה למשתמש. בינתיים להפחתת דמי הקש"ג תהיה השפעה לרעה על ה-ARPU במחצית השניה של השנה שתתקזז כנגד הוצאות קש"ג אך לא תבוא לידי ביטוי בשורה התחתונה נוכח עליה צפויה בהוצאות השכר".
מכירות ציוד הקצה ממשיכות להיות מאכזבות ביחס לביצועים של המתחרה סלקום. ההכנסות מציוד קצה עמדו על 153 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ 23%.
לגבי המגזר הנייח הוא מסביר שהחברה מצליחה לשמור על שיעורי חדירת סיבים מרשימים מאוד של 32% בתמיכת הסכם ה-IRU עם בזק ממנו פרטנר כבר מימשה 2 פעימות. "פרטנר הגיעה ל-313 אלף מנויי סיבים מתוך כ-974 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לסיבים. שינוי המדיניות באשר להתקנת סיבים של בזק מהיוון לנכס לרישום הוצאה תפעולית הביאה לעלייה בהיקף ההוצאות של כ-9 מיליון שקל (על התזרים כאמור אין השפעה). בטלוויזיה, סך הלקוחות למועד הדו"ח ממשיך לרדת ועמד על 217,000 ירידה של 3,000 מול רבעון קודם, והצפי הוא להמשך ירידה גם בהמשך השנה".
ההשקעות של פרטנר ברכוש קבוע עמדו ברבעון על 168 מיליון ש"ח וזאת בהתאם למידע שסיפקה החברה ברבעון הקודם כי היקף ההשקעות בשנת 2023 יעמוד על כ-20% מההכנסות או כ-700 מיליון שקל. להערכתנו זו היתה הנקודה המאכזבת ביותר בדו"ח (על אף שהיתה צפויה), פרטנר אמורה לסיים את שנת 2023 עם תזרים לאחר ריבית זניח או אפילו שלילי ובתקופה בה השוק מאוד סלקטיבי אלו תוצאות שלא יעמדו בסטנדרט הנדרש בשוק. נציין כי הנהלת החברה שמה לנגד עיניה את הטיפול בנושא לקראת שנת 2024 ואנו מצפים לירידה בהיקפי ההשקעות ולצמצום בהוצאות התפעוליות".
בפרק ההמלצות הוא קובע כי התוצאות לרבעון הראשון של פרטנר לא היו טובות אך הציפיה לא היתה גבוהה משמעותית מהתוצאה בפועל. "שוק ההון שרווי אכזבות מסקטור התקשורת מאוד רגיש לשינויים לרעה בתיזת ההשקעה לטווח הקצר ולראיה מתחילת השנה נרשמה ירידה של כ-40% בשוויה של פרטנר. נכון לעכשיו המניה נסחרת במכפיל 3.8X על ה-AEBITDA ל-2023 ובראיה לטווח הארוך אנו סבורים כי הסבלנות תשתלם. אנו מורידים את מחיר היעד ל-20 שקל ושומרים על המלצת תשואת יתר למניה".
















