התקדמות משמעותית בעבודה על חוק השידורים החדש. צוות בכיר של המשרד מתכנס השבוע ל-3 ימי דיונים מרוכזים בחוק החדש, ובשבוע הבא הצעת החוק אמורה להיות מוצגת בפני שר התקשורת, שלמה קרעי. במידה ויאשר את ההצעה, הוא יביא אותה לאישור הממשלה.
חוק השידורים החדש הוכן עוד בקדנציה הקודמת אצל שר התקשורת, יועז הנדל, ועבר לשימוע ציבורי נרחב שאליו הגיבו כל השחקנים בשוק. קרעי החליט לקדם את החוק ולסיים אותו עוד השנה, אך במקביל מתכנן להכניס מספר שינויים מהותיים בחוק שאמורים להקל בנושא הבעלויות הצולבות במטרה לייצר יותר תחרות, וכן להביא למהלך דרמטי של צמצום רגולציה והנהגת רגולציה עצמית ככל שניתן, ביטול האיסור על פרסומות בהוט ויס, פתיחת שוק שידורי החדשות, איסור על בלעדיות בשידורי ספורט, הסרת מגבלות משידורי הרדיו האזורי ועוד.
במסגרת זו הכיוון המסתמן הוא פירוקה של המועצה לשידורי כבלים ושל המועצה לשידורי לוויין. במקומם אמור לקום גוף פיקוח חדש וקטן, יחידת סמך תחת משרד התקשורת, שתטפל אך ורק בנושאים מהותיים, ובמקביל החברות המשדרות יעברו למודל של רגולציה עצמית.
כפי שכבר פורסם בעבר, החוק החדש יטפל גם בנושא הפקות מקור של חברות הסטרימינג הענקיות הפועלות בישראל. החברות הללו דוגמת נטפליקס, דיסני פלוס וכו', יחויבו במינימום של הפקה מקומית, ובנוסף המשרד ייצר נוסחה חדשה לחישוב הפקות המקור של השחקנים המקומיים, בהתאם לנתוני הערוץ והרייטינג שלו. הפרטים המלאים צפויים להתפרסם לאחר שקרעי יאשר את ההצעה.
















