ועדת המכרזים למכרז להקצאת תדרי 26 גיגה הרץ, הודיעה למתמודדים על עמידה בתנאי הכשירות. לא ברור האם ישנם גורמים שאינם יכולים להתמודד כיוון שהמשרד לא מפרסם את שמות החברות המתעניינות, אך סביר להניח שאם מדובר בחברות הסלולריות אז הן עומדות בדרישות. המכרז הוא הזדמנות להשגת הרשאה לשימוש בתדרים החדשים הללו, שיש מיש שסבור שהן יכולים לספק רוח חדשה לתעשיית הסלולר הישראלית.
התדרים החדשים מאפשרים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות יותר, כגון רשתות 5G, שיכולות לשפר את מהירות האינטרנט והתגובה של המשתמשים באזורים צפופים עירוניים בעיקר, כמו איצטדיונים, אולמות, מרכזי קניות גדולים וכדומה, שיכולים להיות מאוד שימושיים לחברות ולמשתמשי הסלולר. הם מיועדים בעיקר לקיבולת ופחות לכיסוי היות והתדר פועל בטווחים קצרים יחסית, אך רוחב הפס הוא גבוה, ולכן הוא תדר משלים עבור החברות הסלולריות. נדגיש כי המכרז מיועד גם לשחקנים שאינם מתחום הסלולר ושרוצים את התדר כדי למכור שירותים אלחוטיים עבור לקוחות בשוק העסקי.
לחברות הסלולריות יש מחסור בתדרים והרשתות עצמן עמוסות מאד. יחד עם זאת החברות מחכות שהמשרד ישלים פינוי תדרים בדור השני והשלישי – תהליך שאמור להימשך עד 2025, ואז יקצה להן אותם מחדש לעיבוי הדור הרביעי והחמישי.
אבל לפני שחברות הסלולריות יוכלו להשתמש בתדרים החדשים, עליהן להוכיח את כשירותן להתמודד במכרז. אחרי שהמשתתפים יגישו את ההצעות הבסיסיות, קרי ניירת המראה עמידה בסט הכללים – ניתן אישור כשירות. אחרי זה, יחלו שלבי המכרז עצמו, בהם יחלו המשתתפים להגיש הצעות מחיר.
















