גורמים מקורבים לצוות הבינמשרדי העוסק בסוגיית אתרי הסלולר מאשרים את הפרסום של zmanavir בדבר הכיוון המסתמן להמלצות. מדובר על כך שהקמת אתרי סלולר תחסה תחת ההגדרה של תשתית לאומית. המשמעות היא הקלה משמעותית ברישוי האתרים באופן שיקל מאד על ראשי רשויות מקומיות שלא מצליחים לקדם הקמת אתרים בשל התנגדות תושבים. התיקון בחוק התכנון ובניה יקל עליהם את הקושי בהתמודדות.
בנוסף, התיקון לחוק יאפשר כבר בשלב תיכנון של שכונה חדשה, לקבוע מראש היכן וכיצד תונח התשתית הסלולרית, וההתייחסות הכללית לתשתיות תקשורת תהיה דומה לתשתיות מים, ביוב, חשמל וכו'. הצוות אמור להגיש את מסקנותיו באזור אוגוסט אם לא יהיו עיכובים מיוחדים. תיקוני חקיקה שצפויים לבוא בעקבות זאת כבר יהיו תלויים בעבודת המשרדים הרלוונטיים.
אחת הבעיות הקשות ביותר הניצבות בפני החברות הסלולריות ובפני השוק בכלל, היא הקושי בהקמת אתרים סלולריים. בישראל הבעיה פוגשת גם שיקולים של רווחיות מצד החברות, אך אין חולק על כך שהקמת אתרים סלולריים היא אירוע קשה ומכביד מאד על היכולת של החברות לספק תקשורת יציבה ואיכותית עם כיסוי הולם.
מנגד במשרד התקשורת רוצים לכרוך את ההקלות בהקמת אתרים אל מול התחייבות של החברות להקים יותר אתרים בדור החמישי. כיום המצב הוא שלכל חברה סלולרית יש כ – 500 אתרים סלולריים בדור החמישי והמספר הנדרש לטובת כיסוי מספק הוא לפחות פי 2 אתרים.
במשרד התקשורת היו שמחים לחבר בין ההקלות בהקמת אתרים ולהביא גם במקביל להפחתה באגרות התדרים שמשלמות החברות – נושא שנתקל בהתנגדות עקבית של משרד האוצר לאורך שנים.
















