חברות הסלולר ניסו להשפיע על משרד התקשורת שלא לפרסם את מכרז התדרים לתחום התדר 26 גיגה הרץ, והיום הם קבלו את התשובה בצורה הכי ישירה שאפשר, וביטול טענותיהם לחלוטין. המשרד קבע תאריך למכרז וקבע גם מחיר המינימום שממנו יחל התיחור הדינמי. המכרז ייערך ב – 17 ביולי ומחיר המינימום הוא 520 אלף שקל עבור פס תיחור אחד ברוחב 100 גיגה.
המכרז הדינמי משמעו מכרז שבו כל אחד מהשחקנים מציע מחיר עבור כמות התדרים שהוא רוצה בתחום התדר המוצע עד שהשחקנים מפסיקים להציע. היות והתדרים בתחום הגלים המילימטריים 26 גיגה הרץ, אינם מבוקשים על די החברות, ויש מספיק תדרים פנויים, ניתן להניח שהמחירים לא ירקיעו שחקים, אך אין לדעת.
כפי שפרסמנו אתמול https://tinyurl.com/2bozwq4n המפעילים טוענים שאין שום משמעות לתדרים בשלב הזה, וב – 5 השנים הקרובות הם לא יצטרכו את התדרים ולא יעשו בהם שימוש. מה שכן יעשו זה לשלם אגרות תדרים למרות שהם לא משתמשים בהם. התדרים מוגבלים בכיסוי שלהם מצד אחד, אך נמצאים בשפע מצד שני – מה שאומר שהם טובים עבור מקומות הומי אדם וצפופים. כמו כן, אחת הבעיות הגדולות היא היעדר מכשירים תומכים בעת הזאת.
















