המפעילים הסלולריים מתכוונים לבקש ממשרד התקשורת שלא לחייבם לשלם אגרות תדרים על שימוש בתדרי הגלים המילימטריים בתחום ה – 26 גיגה הרץ שאותם מתכוון המשרד להוציא למכרז. נזכיר שהמפעילים לא הצליחו לדחות את המכרז שיתקיים ב – 17 ביולי ולתפיסתם המשרד בעצם כופה עליהם להפעיל תדרים שהם לא צריכים ולמעשה מאלץ אותם לשלם על התדרים, לשלם אגרות, וכמו כן לרכוש ציוד חדש שכן בתדר זה לא ניתן להשתמש ברשתות הקיימות והמפעילים נדרשים להשקעה נוספת נפרדת ברדיו.
האירוע פוגש את החברות הסלולריות בתקופה שבה הן מנסות לחזור לרווחיות נורמלית וההשקעה בשימוש בתדרים נתפס בעיניהן כמיותר ומכביד.
מבחינת המפעילים גלים מילימטריים בתחום של 26 גיגה-הרץ הם טכנולוגיה חדשה יחסית, ועדיין קיימת אי ודאות לגבי מידת היעילות שלהם בפועל. ייתכן שחברות הסלולר ירצו להמתין עד שיהיו יותר נתונים וניסיון עם הטכנולוגיה הזו לפני שיתחייבו להשתמש בה.
בנוסף גלים מילימטריים ב- 26 גיגה-הרץ דורשים תשתית מסוג שונה מהרשתות הסלולריות הנוכחיות. התשתית הזו יקרה יותר לבנייה, וייתכן שחברות הסלולר לא בטוחות שיש מספיק ביקוש לגלים מילימטריים ב- 26 גיגה-הרץ כדי להצדיק את ההשקעה.
נקודה נוספת היא שייתכן שחברות הסלולר מודאגות מהתחרות מצד טכנולוגיות אלחוטיות אחרות, כמו Wi-Fi 6 ו -7 Wi-Fi שייתכן ויוכל לספק מהירויות וביצועים דומים לגלים מילימטריים של 26 גיגה-הרץ, בעלות נמוכה יותר.
מבדיקות שערכנו ייתכן והבקשה לא תיפול על אוזניים ערלות אם כי צריך לזכור שבנושא הזה משרד התקשורת לא יכול לקבל את ההחלטה לבד אלא בשיתוף משרד האוצר, ושם הסיפור כבר יותר מורכב.
















