אריקסון מציגה היום את דו"ח הניידות השנתי שלה ממנו עולה כי השנה יהיו בעולם 1.5 מיליארד משתמשים בדור החמישי. הגידול המשמעותי במספר המצטרפים הצפוי בשנים הקרובות יגיע ממדינות כמו ארה"ב, אירופה, מדינות המפרץ ואסיה.
לדברי אריקסון חברות הסלולר ממשיכים לפרוס 5G למרות כלכלה עולמית חלשה יותר ואי ודאות גיאופוליטית. עד כה כ-240 מפעילים השיקו 5G מסחרי וכ-35 מהם פרסו או השיקו 5G עצמאי, כלומר רשת מלאה גם ברדיו וגם בליבה. השירותים הנפוצים ביותר שהושקו על לצרכנים הם מהירויות גבוהות יותר, גישה אלחוטית קבועה (FWA) או במלים אחרות אינטרנט אלחוטי רחב פס, משחקים וכמה שירותים מבוססי AR/VR.
לדברי אריקסון נרשמה צמיחה חזקה במנויי 5G בצפון אמריקה יותר מהצפוי. מנגד מנויי 4G צפויים להתחיל לרדת החל מהשנה לסביבות 3.8 מיליארד עד סוף 2028 כמנויים בעקבות המעבר ל-5G. מספר המנויים בדור החמישי צפוי להגיע ל – 4.6 מיליארד ברחבי העולם עד סוף 2028, המהווים יותר מ-50% מכלל המנויים ניידים. עוד נמסר כי 5G יהפוך לטכנולוגייה הדומיננטית מבחינת מספר המנויים החל בשנת 2028.
ניתוח התפתחויות ב – 20 שווקי 5G המובילים בעולם מראים מתאם חזק בין מנוי 5G להכנסות מחדירה ושירותים. בשנתיים האחרונות נרשם גידול אצל מפעילים אלה בהיקף של 3.5% בשנה. המפעילים נרתעים מהעלאות מחירים בזמנים של אינפלציה גואה.
עוד קובע הדו"ח שככל שהדור החמישי מתבגר, הוא הופך לבחירה הסטנדרטית לצרכנים. רק 22% מפעילים בדור החמישי מציעים בידול במחיר בהשוואה לדור הרביעי שלהם. כ-58% מהמפעילים מציעים חבילות עם שירותי בידור כלולים, כגון טלוויזיה ומוזיקה, פלטפורמות סטרימינג או משחקים בענן.
עשירית מהמשתמשים יוצרים 70% אחוז מהתנועה בארה"ב ואירופה בדור הרביעי והחמישי על פי מדגמים של אריקסון. ברשת שנבדקה בצפון אמריקה, משתמשים הצורכים מעל 20 GB לחודש מהווים כ-14% מכלל המשתמשים, אבל הם גם ייצרו 80% מכלל התנועה. דפוס דומה נמצא באירופה ברשת שנמדדה, שבה משתמשים עם צריכה מעל 20 GB לחודש מייצגים בערך 17% מכלל המשתמשים, אך יצרו 81% מכלל התנועה. משתמשים עם צריכת נתונים חודשית של מעל 50 GB ייצגו רק כ-5% מהמשתמשים ברשת בצפון אמריקה ו 7% ברשת האירופית. צרכני נתונים קלים, הצורכים פחות מ- 5 GB בחודש, מהווים 63% מכלל המשתמשים באירופה. עיקר התנועה מגיעה מוידאו, ומשחקים, כאשר רואים שטיק טוק הפכה להיות אחת המחוללות הגדולות של התעבורה ברשת.

















אריקסון נותנת בראש לנוקיה