משרד התקשורת מחפש פתרון חדש לסוגיית הטלפונים הכשרים במגזר החרדי אחרי ששר התקשורת שלמה קרעי בלם את הרפורמה של קודמו בתפקיד יועז הנדל. ביום חמישי האחרון התקיימה במשרד פגישה בנושא והשתתפו בה נציגי הקבוצות השונות מקרב החרדים. במשרד התקשורת מדגישים כי הרפורמה לא חוסלה אלא היא תעבור שינוי שיהיה בתיאום עם החרדים מבלי לכפות פתרון.
הרפורמה שיזם הנדל נועדה לחסל לגמרי את תופעת הטלפונים הכשרים שטומנת בחובה הרבה מאד עוולות צרכניות ואינה מאפשרת לציבור החרדי מגוון אפשרויות רחב מספיק כמו למשל ניידות מספרים. הטלפונים הכשרים זו תעשייה שמגלגלת הרבה מאד כסף, ומעורבים בה אינטרסים של החסידויות הגדולות, וכמובן גם אינטרסים פוליטיים. לפי הרפורמה שיזם הנדל, כל חרדי יוכל להמשיך ולהחזיק במסלול "קו כשר" שבו הוא מנוי כיום (הכולל חסימה מוחלטת של שירותים ויישומים בסלולרי שלו, כולל נגישות לאינטרנט), וגם לנייד את המספר שלו לשירות "קו כשר" בכל חברת סלולר אחרת. וכמובן, חרדים שירצו בכך יוכלו גם לנייד את המספר שלהם לכל תוכנית אחרת – גם לא "כשרה" – שמציעות חברות הסלולר, ולרכוש כל מכשיר בשוק שיעלה על דעתם, כולל סמארטפונים רגילים, פתוחים לאינטרנט הטמא.
הטלפונים הכשרים משמשים את המגזר החרדי כאמצעי סינון בצורות רבות אבל הוא בעיקר עסק כלכלי. ילדים אינם יכולים להתקבל לבתי ספר מבלי שההורים או הילד/ה מחזיק טלפון כשר. המשמעות היא שציבור רחב מאד במגזר החרדי מחזיק שני טלפונים במקביל, כי הטלפון הכשר מוגבל ואינו מאפשר יציאה לאינטרנט הפתוח.
כאמור חיסול הרפורמה על ידי קרעי לא חיסל את הבעיה ותלונות רבות ממשיכות להגיע למשרד על חסימות מספרים, ועוולות נוספות.
















