בשבוע שעבר פרסמה אריקסון את דו"ח הניידות השנתי שלה. הדו"ח של אריקסון הפך לשם דבר בתעשייה כיוון שהוא בדרך כלל מספק אינדיקציות שמסתכלים עליהם ברצינות כשמדובר בשחקן הגדול בשוק.
קטעים מרכזיים מהדו"ח מתפרסמים בכלי התקשורת כמו שהם. ואולם הפעם אחד האנליסטים בדק את הפרסומים של אריקסון בהשוואה לעבר ומצא ששוק הסלולר בדור החמישי יצמח בקצב נמוך יותר.
הצמיחה האטית יותר בדור החמישי בעולם, היא לא דרמטית במיוחד, אבל היא משקפת את מה שמרגישים רבים והוא שהדור החמישי הוא חלום שקצת נסדק. עורך באתר LIGHT READING איאן מוריס, גילה שאריקסון חתכה את התחזית. "במהדורה האחרונה, שפורסמה השבוע, הם (נתוני הצמיחה) לא מטפסים מהר כפי שאריקסון ציפתה בעבר. עוד בנובמבר, אריקסון חזתה שיהיו 5 מיליארד מנויי 5G בעולם עד סוף 2028, כאשר המפעילים ניצלו רישיונות ספקטרום חדשים ובנו את הרשתות שלהם. המשמעות היא ש-5G היווה כ-55% מכלל מנויי הסלולר באותה שנה. ביוני, לעומת זאת, אריקסון ביצעה עדכון דרמטי למדי כלפי מטה. התחזית ל-5 מיליארד מנויים הופחתה ב-400 מיליון, או 8%, ל-4.6 מיליארד במקום. שינוי זה, שמוריד את התחזית של אריקסון ב-100 מיליון מנויים משלה, חותך את חלקה ב-5G מסך זה לכ-50.5%. קל היה לפספס את החתך המסיבי. אריקסון הובילה את הדו"ח שלה עם כותרת על כך שמספר מנויי הסלולר 5G הגיע השנה ל-1.5 מיליארד, וקברה פרטים על 2028 באותיות הקטנות".
נזכיר שאריקסון אמרה כבר בתחילת השנה כי היא צופה ירידה של 5% בפעילות בארה"ב על רקע הזמנות קטנות יותר של ציוד.
















