סוף הרבעון השני מתקרב ונדמה שעקב אכילס בתוצאות החברות הסלולריות עומד להיות מכירות ציוד הקצה. קשה להעריך עד כמה ישפיע הדבר על התוצאות הכלליות, אך מקורות בשוק מציינים שללא ספק ישנה ירידה בהיקף מכירות ציוד קצה, וישראל לא שונה מהעולם בסעיף הזה.
משיחות עם גורמים שונים בשוק עולה כי המצב הכלכלי בארץ מביא אנשים לדחות רכישות של מכשירים. זה לא שונה בהרבה ממה שקורה בעולם שם המצב יותר חמור ונראה שבישראל הירידה תהיה נמוכה יותר. עיקר הירידה במכירות מתמקדת בקטגוריית המכשירים הזולים יותר ובדגמי הביניים.
משלוחי הסמארטפונים ברחבי העולם ירדו ב-14.6% משנה לשנה ל-268.6 מיליון יחידות ברבעון הראשון של 2023 (1Q23), על פי נתונים ראשוניים של International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker. זהו הרבעון השביעי ברציפות של ירידה, כאשר השוק ממשיך להיאבק בביקושים פושרים, אינפלציה ואי ודאות כלכלית. אמנם מדובר בירידה של יותר מ-12.7% שחזו קודם לכן, אך התוצאות אינן מפתיעות.
למרות שאנחנו אופטימיים לגבי התאוששות עד סוף השנה, יש לנו עדיין 3-6 חודשים קשים קדימה. כולם חרדים מתי בדיוק יתהפך הגאות ורוצים להיות הראשונים לרכוב על גל ההתאוששות. עם זאת, זה מצב מסובך. מי שיקפוץ פנימה מוקדם מדי יטבע במלאי עודף. עכשיו יותר מתמיד, חשוב לשמור על דופק הדוק של השוק. למעט אלמנטים בלתי צפויים, IDC צופה שהשוק ייכנס לטריטוריה חיובית ברבעון השלישי ויראה צמיחה דו-ספרתית בריאה עד סוף השנה. כרגע, הצרכנים מתעדפים נסיעות ובידור על פני רכישות סמארטפונים, אומרים ב – IDC. עוד אמרה החברה כי "הנסיגה הגדולה ביותר בצד ההיצע בחודשים האחרונים הייתה בעיקר של המותגים שמשרתים את הקצה הבינוני-נמוך של השוק. זה בדרך כלל המקום שבו התחרות גבוהה, ושולי הרווח נמוכים".

















לא נראה שתהיה ירידה משמעותית באייפונים, אולי בקטנה אבל עדיין הם ימשיכו להוביל את השוק