ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לקיים דיון בהצעת חוק בנושא איסור הניודים בסלולר במספרים הכשרים. הצעת החוק הוגשה במטרה לחסום את הרפורמה של שר התקשורת הקודם יועז הנדל, אבל עכשיו היא מעמידה את משרד התקשורת בקונפליקט רציני היות והדרג המקצועי במשרד התקשורת סמך את ידו על הרפורמה של הנדל ועכשיו הוא יידרש להביע את עמדתו באותה סוגיה, אלא שהפעם שלמה קרעי הוא שר התקשורת.
הדיון ייערך ב – 4 ביולי. הצעת החוק הוגשה לפני הבחירות האחרונות על ידי משה ארבל, ועברה כבר קריאה ראשונה. אבל כעת בגלל שארבל הוא שר הבריאות היא עברה להיות הצעת חוק מטעם חבר הכנסת ישראל אייכלר והיא אמורה לידון בוועדת הכלכלה כהכנה לקריאה שנייה ושלישית. בעבר היו כמה פעמים שהישיבה נקבעה אבל בוטלה כי החרדים לא הגיעו להסכמה בינם לבין עצמם.
נזכיר כי קרעי עצר מיד עם היכנסו לתפקיד את הרפורמה של הנדל. ואילו כעת גורמים במשרד טוענים שהבעיות במגזר החרדי בסוגיות הטלפונים הכשרים רק הולכות ומחריפות והמלחמות בין החצרות החסידיות רק הולכות וגדלות.
הצעת החוק קובעת שייאסר ניוד בין מספרים כשרים מחברה לחברה. כלומר לקוח שרכש מספר עם קידומת כשרה, בקומה כשרה, בחברה מסוימת לא יכול לעבור עם המספר שלו לחברה אחרת. הסוגייה גם מעוגנת בהסכמים קואליציוניים.
נסביר שעצם איסור הניידות הוא בעייתי ומנוגד לתקנות שהסדירו את ניידות המספרים. יחד עם זאת, ממשלות ישראל לאורך השנים לא טיפלו בסוגיה הנפיצה משיקולים פוליטיים. כעת יהיה מעניין לראות מה יגיד הדרג המקצועי במשרד, וכיצד יפעל קרעי בנושא, שכן נדגיש שהבעיות במגזר מאד מורכבות וקשות והציבור החרדי סובל מהם.

















קרעי מה עם קצת דאגה לחרדים שסובלים מועדת הרבנים? גם אותם תפקיר? אתה אמור לעזור לציבור הרחב לא לקומץ עסקנים