נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הכריז השבוע על תוכנית למימון פריסת תשתיות אינטרנט בהיקף של 42.5 מיליארד דולר. בהודעה נמסר כי המטרה היא לדאוג לכך שעד 2030 ארה"ב כולה תהיה מרושתת באופן מלא. היום יש בארה"ב 8.5 מיליון משקי בית שאין בהם אינטרנט בכלל או שהתשתיות מיושנות. ל – 24 מיליון אמריקאיים אין יכולת לגשת לאינטרנט או שלא יכולים להרשות לעצמם שירות.
על פי נתונים שפרסם ממשל ביידן, עיקר המימון יגיע למדינת טקסס, עם 3.3 מיליארד דולר, ואחריה קליפורניה (1.8 מיליארד דולר) ומיזורי (1.7 מיליארד דולר). ההקצאה המתינה זמן רב לגיבוש הכללים לתוכנית שבמסגרתה כל מדינה תקבל 100 מיליון דולר ראשוניים עם מימון נוסף שיוקצה על פי מפות ועדכונים של ה-FCC. התוכנית שנקראת BEAD גם חילקה כמה מיליארדי דולרים במענקי תכנון כדי לסייע למדינות ליצור תשתיות פס רחב.
















