תשתיות בזק במגזר הערבי הפכו הפקר. לרוב מדובר בתשתיות עיליות ומיעוטן תת קרקעיות, אבל מדיווחים שהגיעו ל – zmanavir מתברר שישנם לא מעט בעלי היתרים, שפשוט נכנסים לתשתיות בזק ללא דיווח וללא תיאום, וכמובן שגם לא משלמים לבזק עבור פיקוח.
מי שבעיקר נפגע מכך הם אותם קבלנים שפועלים באופן חוקי במסגרת המכרזים של משרד התקשורת באזורי תמרוץ. אלה מחויבים לעבור בתשתיות בזק או לחפור עצמאית, תוך שהם מחוייבים לעשות זאת בתיאום ובפיקוח וכמובן שגם בתשלום.
לא אחת, אותם גורמים שהם גם בעלי היתר, מגיעים עם רקע לא ידידותי במיוחד, ולא ברור מניין הם משיגים מקורות מימון. מה שברור הוא שתופעת הפירטים לא נעלמה אלה מתגברת וככל הנראה לא בזק ולא משרד התקשורת יכולים להתמודד איתה. הרגולציה המתירנית של הOECD שאומצה על ידי המשרד פתחה את שערי גן עדן לכל דכפין שכן משרד התקשורת לא בודק את הגופים שמבקשים התרים ואת בעלי הבית, ולא את מקורות המימון, מה שעלול לקרוץ לגורמים פליליים.
גורמים בשוק אומרים שמאז שבוטלה ההפרדה בין ספק לתשתית, בזק "שותה" בכמויות אדירות את הלקוחות שהיו עובדים מול ה – ISPs. זה גרר תגובה במגזר הערבי של בעלי היתרים שהחליטו להיאבק על הפרנסה שלהם ונכנסו לפריסת סיבים לא חוקית, דרך תשתיות בזק.

















אם צריך לשלם לבזק על תשתית דפוקה שהמדינה בנתה, למה שישלמו?