426 עובדי דואר ישראל שאמורים היום לסיים את עבודתם מחר, ייאלצו לחכות עוד מספר ימים, בתקווה שניתן יהיה עד אז לשחרר את הכספים המיועדים לפרישתם. מדובר בעובדים שאמורים לפרוש מהחברה במסגרת תוכנית ההבראה, ואולם בשל המחלוקות בין משרד האוצר ורשות החברות, לבין שר התקשורת שלמה קרעי סביב דרישתו להדיח את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מישאל וקנין, כל הליך ההבראה של החברה עומד על כרעי תרנגולת והאוצר כאמור הודיע שהוא לא יעבור כספים לטובת התהליך.
בהמשך להודעת האוצר בדבר אי מתן אישור להעברת הכספים המיועדים למימון פרישת 426 עובדים במסגרת הפעימה השנייה של פיטורי עובדים כחלק מתוכנית ההבראה, ולאור העובדה שסיום ההעסקה של עובדים אלו תוכנן ל-30.6.2023, התכנס הבוקר דירקטוריון דואר ישראל והנחה את החברה לדחות את סיום ההעסקה של העובדים, ולהוציא עובדים אלו לחופשה בתשלום עד יום שני ה-3.7.23. במקביל, הסוגייה תיבחן מבחינה משפטית ודירקטוריון החברה יתכנס פעם נוספת ביום שני.
על רקע הדברים, צפויה להתקיים פגישה משותפת בין משרד התקשורת למשרד האוצר ביום ראשון. משמעות ההחלטה היא עצירת הפיטורים בשלב זה עד להתכנסות הדירקטוריון ביום שני על מנת שלא לפגוע בהפרטת הדואר, שכן מימוש הפיטורים כמתוכנן משמעותה שהחברה נוטלת על עצמה חוב שלא תוכל לשרת (היות וכספי פרישת העובדים מעוכבים כעת).
ועד העובדים הגיב בחריפות לעצירת הכספים והוא רואה בכך הפרה של הסכם הפרישה. יש להניח שאם לא יימצא פתרון בימים הקרובים לעניין העובדים יגיבו בצעדי מחאה.
נדגיש כי סוגית המחלוקת בדואר עברה לראש הממשלה שיידרש להחליט בעניין. מצד אחד משרד האוצר ורשות החברות ידרשו שלא לגעת בוקנין בגלל החשש לפגיעה בהפרטה, ובאיתנותה הפיננסית של החברה, ומנגד עומדים השרים קרעי ודודי אמסלם הממונה על רשות החברות.
















