ועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד התקשורת, משרד האוצר ורשות התחרות, פנתה היום לחברות הקבלניות שפורסות סיבים באזורי תמרוץ, וזאת לצורך בחינה האם החברות עמדו ביעדים שהתחייבו להם מבחינת היקף פריסה. נזכיר שלאחרונה פרסמנו שלמשרד התקשורת צפויה הפתעה גדולה היות ולמעט המפעילים הגדולים שהתמודדו במכרז בלבד אף חברה לא תעמוד בדרישות המכרז https://tinyurl.com/2zk96hdn.
אתמול בערב פרסם משרד התקשורת טיוטת תיקון צו המשנה את מדיניות משרד התקשורת לעניין קופת התמרוץ ושם נקבע כי המשרד כבר צופה שהחברות שזכו במכרזי התמרוץ לא יעמדו באבני הדרך שנקבעו להם והוא נערך לכך.
היום כאמור פונה ועדת המכרזים לחברות הפורסות ומבקשת מהם פרטים על עמידתם באבן הדרך השניה מתוך 3.
למכרז נקבעו שלוש אבני דרך לפריסת סיבים, ונקבע כי זכאות הזוכים לקבלת מענק מתוך קופת התמרוץ וכל חלק מהמענק, תהיה כפופה להשלמת אבני הדרך בלוחות הזמנים שנקבעו. אבן הדרך ה – 2 באוגוסט הקרוב יא השלמת פריסה עד מחבר אופטי סופי בכל האזורים הסטטיסטיים בהצעות; והעמדת ממשק API לשירות BSA סיטונאי.
פרט לבדיקת הנתונים הטכניים והתצהירים שיוגשו, בדיקת העמידה באבן הדרך ה – 2 תכלול גם בדיקה מדגמית בשטח בליווי של נציג החברה הזוכה. ולכן על נציג החברה להצטייד בכלים המתאימים לנושא לרבות אישורי בטיחות לעבודה באזורים אלו. ועדת המכרזים מזהירה שמי שלא יעמוד בדרישות יופחתו לו כספים מהמענקים שהוא אמור לקבל.
ואולם שוב נדגיש שכמעט כל החברות לא עומדות באבן הדרך השניה והמשרד ניצב כאן בפני שוקת שבורה, היות ומדובר על מאות אלפי בתים שתיכנן שייפרסו וכעת הוא יגלה שהמספר נמוך מכך משמעותית.

















הכי מצחיק זה לראות שבבקשה למידע המשרד רוצה לוודא שהקבלנים יאפשרו שוק סיטונאי על הרשת שלהם. תראו לי אחד שיסכים שיעשו עליו שוק סיטונאי באום אל פאחם. זה פשוט בדיחה מה שקורה פה.